Friidrott

Idag hade vi friidrottstävling eller rättare sagt MM ( = malmömesterskap) på Atletikum (eller hur de stavas).
Jag tävlade i längd, höjd och 60 meter.  Längden gick skitbra jag hoppade 4.39 jag vann över alla 6:or i malmö och det var med ganska stor marginal. 2:an hoppade 417 så de saknades 22cm upp till mitt. RIKTIGT NÖJD kul att säga att jag är malmö mästare i längdhopp årskurs 6. :D 60 meter gick typ som jag trodde att de skulle gå inte bra men inte dåligt. Jag är snabb men inte jättesnabb typ. Jag blev 14 av 32 men jag sprang under 10 s och de är jag väldigt nöjd med 09.51 blev min tid. Höjd gick väl också bra kom 2:an (av 9) men hoppade riktigt dåligt personbästa är 140 men jag klarade bara 130 idag dåligt...:( men jag har inte övat på ca 2 månader så det är kanske inte ås konstigt. Men ganska nöjd med min friidrottsdag. Nu har jagf varit barnvakt:( fast jag inte ville frö vi har läxa till i morgon som jag ej har gjort och så fyller pappa år. Har säkert många stavfel men pallar inte läsa igenom de.
Ha de bra

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0