Napp

Tänk så kul man kan ha med två stycken åror, en båt och en orange väst. Myggisolerad gjorde jag mig också innan vi stack ut på skön med mjukisdräkt och myggspray över resten av kroppen som stack ut.  Satte även på mig en någon förstor flytväst. Någon väldigt mycket.
Metrevarna med i båten och en brödskiva, mask hade vi ju såklart ingen. Kul för oss att brödet bara löstes upp i vattnet på någon sekund. Men vi struntade i de och slängde i flötena i sjön ändå. Och vet ni vad, redan efter kanske 1 min började det nappa. Hela hela tiden. Otorligt vi som inte ens hade mask. Jag skämtar inte,det nappade hela tiden. Vi pratade högt, lyste med ficklampa på sjön, rodde med årorna, gungade båten, högg i linan men fisken var kvar. En envis prick! Skrattretande var i alla fall att vi inte fick upp den. Fråga mig inte varför. Den satte sig bara inte helt enkelt på kroken. Men det nappade och det är en väldigt stort plus i kanten. 


El tomatico som jag kallar mig själv när jag blivit röd som en tomat i huvudet av solen


Hard work work

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0