Roliga historier


Krabbelurer, sylt, sirap och saft, getingarnas favvomat och vi lagade det till dem. Men...ingen  kom, nä vi hade tur ( eller otur bestäm själv ) , inte en enda geting kom om man bortser från den rackaren som kom och la sig i mammas glas när vi var färdigätna. Gott var det i alla fall!
Marimekko,
älskar Marimekko. Ska inreda hela mitt kök, nä hem i det, synd bara att jag kommer få vänta typ 7 år. Hoppas jag inte tröttnat på det då.
Fläderblomssaft
smakar extra gott i en sådan underbar bringaren. Med krabbelurer till går det knappt att motstå.

Blir nog så att vi sticker till Bohuslän imorgon. I så fall sticker vi attans tidigt för vi har tänk oss att köra inom Ullred, Gekås!  Ni vet vad Gekås är för något väl? Kort annars, ett enormt, el gigantico varuhus som är attans billigt. De har grejer från märken som man kan köpa i andra vanliga affärer fast sjukt mycket billigare. Vilka historier vi har därifrån haha.

Min pappa vägrade ha vagn, total vägrade. Vi skulle dela upp oss eftersom vi ville åt olika avdelningar men pappa bara.
- Äh fan man behöver ingen vagn. Envisa mamma tvingade honom tillslut att ta med sig en vagn fast hade egentligen inte behövde det enligt honom själv. Vi ( mamma och jag ) var helt övertygade att vi skulle ha vagn. Vi stack till klädes/skönhets avdelningen och pappa och min bror åt sport och fritid ( typ ). Kom tillbaka 1 timme senare och deras vagn var proppfull. Min bror fick till och med gå och hålla något i händer för allt fick inte plats. Vår var knappt fylld till en 1/3. Skratt skratt! Som vi flabbade åt pappsen.

Eller... vårt 1,6 meter långa kvitto som det blev en gång som jag kunde linda in mig själv i som värsta mumie.

Sen var det en gång när vi var där med min moster och kusinerna. Då campade vi på campingen där och gick in på Gekås 3 ggr samma dag. Inte nog med det, efter den dagen körde vi till Varberg och var där. Någon dag senare skulle vi hem och så var det så att Gekås låg på vägen och såklart så övertygade min shopping galna moster oss att stanna igen. 4 ggr på 3 dagar. Slå det.!
 Haha, nä men som  ni märker så diggar vi Gekås. Pappa är tidsoptimist och tror att vi ska hinna gå igenom hela varuhuset imorgon ( om det blir då ) på 3 timmar, skojar han? Nä, det är det han inte gör. Han ska vara glad om vi klarar det på 5.

Här
kan ni se vad jag köpte på Gekås förra året.

Har du varit på Gekås?


Kommentarer
Postat av: Sofia

vilken härlig bild :)

2008-07-30 @ 19:03:40
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: MAGGAN

Jag minns det som om att vi tog två vändor sista dan också, när vi var på hemväg från vår campingtour.

Vi gick ut till husbilen och lunchade och vilade upp oss inför sista shoppingrundan.

Så det blev minst 5 turer på Ge-Kås i Ullared den vändan. Och minst ett par sköna tusenlappar seglade iväg rätt in i Ge-Kås kassor vid varje utgång!

Men fråga inte vad vi köpte, för det har jag glömt för längesen!

Nåt nyttigt blev det väl!





Åh, vad sugen jag blir på att haka på!

Good shopping!

Din shoppingtokiga moster, va?

2008-07-30 @ 23:20:18
Postat av: melinda

nej jag har aldrig varit där men jag vill absolut dit nångång :D har läst så mycket roligt om de :D

2008-08-01 @ 18:57:20
URL: http://melindalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0