Some years ago


Oh man hittar så mycket ibland när man städar. En rejäl rensning i garderoben och jag kan äntligen röra mig där. Blir nog räddningen istället för den där klädställningen.
 
I garderoben har vi förvarat förutom massa kläder, leksaker, skor och tråkiga lakan. Men kolla här vad jag hittade under ett av locken till kartongerna. Mina gamla söta dockor. Som jag älskade dem när jag var liten. Pelle & Lovisa heter de. Han Pelle kan till och med rapa, skrika och skratta om jag minns rätt.
Den andra ( Lovisa ) är en Chou chou docka och känns som en riktig liten bebis. Man vill bara gå runt och hålla i den som en mini bebbe tills man kommer på sig själv att det är ingen lillasyster utan ens gamla docka. Det känns precis som att ha en riktigt bebis i famnen.

Jag drog runt på dem vart jag än gick och behandlade verkligen dem som mina små egna bebisar har mamma berättat för mig. När jag hade napp hade dockan det också. Vilken mamma jag måste ha varit. Haha.
Många minnen med de sen jag var liten.

Nu åker de ner i en kartong upp på vinden, sorgligt men sant.
Nu är den tiden förbi som tur är i alla fall haha. Men man kan ändå inte låta bli att tycka de är en smula söta.

Hade du dockor när du var liten?


Kommentarer
Postat av: Angelika

Vad gulliga de är <3 puss puss ses snart

2008-09-08 @ 22:39:38
URL: http://angemix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0