How to make a krulltott!


Helt osminkad och väldigt spända flätor.

De här frisyr knepet är helt klart mitt bästa. Så enkelt och sådan variation på håret.
Du gör bara såhär...

Efter att ha duschat (som jag hoppas ni alla gör någon gång haha) så torkar du håret lätt med en handduk eller låter det självtorka lite lite. Sedan delar du upp håret och gör 3-4 spända flätor beroende på hur tjockt ditt hår är.
Sedan sover du sött!
Nästa dag när du vaknar nästa dag gör du dig klar och det sista du gör är att ta ut flätorna bulsa upp håret lite (haha kommer inte på något bättre ord, tar med fingrarna och rättar till håret, ni hajar ) och i med hårspray.


Voila!

En sak ni ska undvika är att göra ojämna flätor som jag givetvis råkade göra, haha ni ser skillnaden på höger sidan och vänster sidan.
Viktigt är att håret är torrt när du tar ut flätorna annars blir det lätt så här som det blev på mig idag.

Har du testa detta förr eller tänker du testa det nu?

Kommentarer
Postat av: Bea

Så fint! :) Men jag har nog fortfarande lite för kort hår för det..tyvärr..:P

2009-04-21 @ 20:35:25
URL: http://beasplace.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Fint :)

brukar också göra det med mitt hår :)

2009-04-21 @ 22:28:48
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Carro

Tjo! Det är Carro från dansen, fall i fall du inte hängde med på det x)



Hjälp vad länge sen det var jag gjorde så, med flätor! Kulig idé, det får jag göra snart ^^



Ses på måndag!

Kram C

2009-04-22 @ 15:16:58
URL: http://tullesarea.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0