STÖLD



Råkade ut för stöld idag....Tycker det är så hiiiiimla onödigt och kan verkligen inte förstå hur människor tänker som gör sådant.

Jag lägger min mobil i mina jeansshorts och byter om för att ha idrott, vi har gympa utomhus så man kan inte ta med sig mobilen någonstans och lägga den utan måste vara i omklädningsrummet eller ska man ha lämnat kvar den på skolan. Jag har idrott som vanligt och när jag kommer tillbaka tar jag upp min mobil för att se vad klockan är och ser att ett sms är framklickat (ett gammalt sms). Stänger smset (tänker ojsan...har jag glömt att låsa knapplåset) och går tillbaka i mobilen och ser att min bakgrundsbild är ändrad. Fattar inte varför bilden är ändrad och går in på kameraalbum och ska byta tillbaka till min vanliga bakgrundsbild när det kommer upp album tomt. Fattade ingenting men med hjälp av min snabbtänkta kompis Rebecka kom vi på att minneskortet måste ha glappat eller något. Öppnar minneskort luckan med där är inget minneskort....något har snott det.
Hur lågt är inte det....någon i min egna klass eller i parallellklassen (det var bara 9:orna som hade idrott då) av tjejerna har under idrottslektionen gått in i omklädningsrummet  hittat min mobil i fickan, snokat lite bland sms och tagit mitt minneskort med alla mina bilder och all min musik. Så jävla sjukt och så elakt.....förstår verkligen inte hur sådana människor tänker....Känns mest så hemskt att man inte ska kunna lita på folk utan att det finns tjuvar bland sina egna klasskompisar
Men tur i oturen att hon inte tog min mobil....det hade verkligen varit heeelt......nä kan inte ens föreställa mig hur arg jag hade blivit. Men tror personen resonerade så som att om hon skulle komma med en sådan mobil som mig dagen efter och min snodd skulle nog folk undrat lite.

Så himla lågt tycker jag!

Har något snott någonting från dig någongång?

Kommentarer
Postat av: Bea

Nä, usch vad jobbigt! Tråkigt att man inte kan lita på folk :/

2009-08-27 @ 16:52:46
URL: http://beasplace.blogg.se/
Postat av: Maggan/ Cats på Cirkus

Åh, vad f-benad man kan bli......du har väl anmält det till lärare och rektor, så de tar upp det med klasserna! Gör stort väsen av de?

Tala högt om det och fråga alla och be andra fråga för dig! Se till så att alla verkligen får reda på detta. Så skulle du inte få tillbaks det så får tjuven iallafall skämmas.

Det ska för 17 inte tystas ner eller inte åtgärdas.



Sätt upp anslag och be tjuven återlämna minneskortet - anonymt i t.ex ett kuvert i skolans brevlåda med ditt namn på!

Lycka till! Hoppas det dyker upp!

2009-08-27 @ 17:36:22
URL: http://cats.blogg.se/
Postat av: Caroline

men så lågt gjort :/

2009-08-31 @ 17:55:45
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0