En oerhört händelserik fisketur

För en gång skull då jag varken hade med mig mobilen eller kameran häder massa grejer som hade varit roligt att fota. Vi var ute på en mycket händelserik fisketur.

Vi rodde ut i en liten mysig fiskebåt och la i alla våra kräftburar som vi ska vittja (nä, inte vittna) imorgon bitte.
Sedan drog vi igång motorn och körde långsamt framåt i en kanal med fiskedragen efter. Dröjde inte länge förrän papa fick upp en riktig baddare asså....en stooor tjock gädda. Bara kort stund efter igen så får han upp två små (något i den här klassen) abborrar, dock inget att skryta med dirket men åtminstonde napp.
Jag trodde jag fick napp i stort sett hela tiden men i själva fallet satta jag någon slags rekord på att fiska upp näckrosor. Vi puttrade igenom kanalen och helt plötsligt står där bara en älg 40 meter ifrån vår båt, en livs levande älg. Alldeles bredvid ser vi också att det står två kalvar....bara ute i naturen sådär....var rädd att där skulle dyka upp någon älg på andra sidan kanalen också (kanalen var väldigt smal) så att vi skulle bli omringade men klarade oss från det.
Pappa blev himla ivrig sen och kastade i fiskedraget direkt. Försökte dock hindra att kasta i huvudet på Stefan som körde båten och att kastade väldigt hög. Vad händer då, jo fiskedraget fastnar högt upp i en gren och efter att pappa blivit arg och dragit lite lossar självklart hela skiten. Så nu sitter det en orange liten fiskedrags fisk i en trädgren någonstans. Haha! Bara någon minut senare (efter att fixat nytt drag och ny lina) känner han att han får napp, rejält med napp och säger kaxigt: Oh nu har jag fått något stort, en gammelgädda, ingen liten abborre det här inte. Sekunden efter drar han och återigen lossnar hela skiten, draget, lina och kanske den där stora fisken också (om det nu var en fisk och ingen gren).
Men sen kom höjdpunkten. Efter alla mina näckrosor som jag dragit upp och sett längs vattenytan såg jag nu en fena när jag drog upp draget. Jag fick napp, en gädda. Schiihoo! Debutgäddan, första gången jag fått en gädda faktiskt, himla kul....Så ja, trots några tabbar var det en verkligen en händelserik och ball fiskerunda.


Det var tyyyyyyyyyyyyyyyyp en sådan här stor gädda jag fick.....*blink *blink ;)


Kommentarer
Postat av: andrea

svar; jaaa, den var riiiiktigt bra! :D:D

2009-08-29 @ 23:07:57
URL: http://kulezic.devote.se
Postat av: Maggan/ Cats på Cirkus

Där ser du; man ska alltid ha kameran/mobilen med sig!

2009-08-30 @ 12:20:28
URL: http://cats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0