2009



Hjälp...snart har redan ett helt år gott...igen! 
2009 får jag ändå säga blev basketens år för min del. 2009 hände det ofattbara grejer med min basket.

- Först vann vi en stor turnering med mitt Malbas flickor 94 lag
- Det var också massa regionsuttagningar till U15 (min ålder) landslaget och vid sista uttagningen blev jag utsedd till Sveriges bästa 15 åring och fick Miki Herkel stipendiumet på 5000kr.
- Sedan blev jag kallad till träningsläger med landslaget för tjejer ett år äldre än mig själv, U16.
-Jag blev sedan uttagen och fick spela ungdoms OS i Tammerfors i Finland. OS kan ni fatta? Ofattbart!
- Sedan hem i 3 dagar och sedan iväg för att spela EM I Neapel i Italien med U16 landslaget.
- Sedan ringde en spanskklubb och erbjöd mig skola och allt i Spanien (tackade nej då det är lite för tidigt).
- Jag blev erbjuden plats i EOS damlag i damligan
- Jag fick göra tidningsartiklar och tv reportage om min basketframgång
- Jag blev utsedd av SOK (Svenska olympiska kommitten) till en OS satsande trupp som de tror kommer spela framtida OS.
- Nu är jag med landslaget i min egen ålder och det väntar nya äventyr med dem.

Allt kan bara beskrivas med ett ord...ofattbart! Och rejält med resultat efter all träning!

Givetvis har jag gjort annat än spelat basket 2009, även fast det roligaste på året hänt med basketen.



 Jag har varit på Idol som var en grym upplevelse (då jag ÄLSKAR Idol), roliga minnen med mitt F94 Malbas lag bl.a då vi spelade SM i Stockholm (se sista bild där de står gris i min panna) och hade Halloweenfest. 
Sommaren var underbar och mellan alla händelserika basketuppdrag njöt jag på vårt sommarställe i Småland och sista sommarlovs veckan levde jag inne i Malmö under Malmöfestivalen. 
Jag var också och tog modellbilder som var väldigt väldigt roligt, var på spa för första gången och var på en och annan gala och tillställning (bl.a Rosa Bandet galan).

Jag har helnöjd med 2009 och det är faktiskt så att allt det jag minns från 2009 är enbart roliga grejer. Inte mycket tråkigt jag minns av 2009 (kanske för att man ofta förtränger det men ändå), så det känns himla bra!
Ska 2010 kunna toppa detta ? Det får man vänta och se!

Det nya året firas med tjejerna och invigs med Baltic cup med U16 (min ålder detta året) landslaget i Tallin!


Kommentarer
Postat av: Linnéa Isabelle | PHOTO ღ

gott nytt år! ;)

2009-12-31 @ 21:37:20
URL: http://vindpusten.blogg.se/
Postat av: sarah

har du varit med på tv ????

2010-01-01 @ 14:58:58
URL: http://klarahs.blogg.se/
Postat av: matilda

uussh vilkaaa minnen! love u

2010-01-01 @ 20:28:01
URL: http://awasawo.blogg.se/
Postat av: emma

jäklar vilket år, så nice !

fin blogg du har :)

2010-01-06 @ 11:10:39
URL: http://emmazandihn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0