Blandning mellan ett åskmoln och en tjock ängel



Man får nya erfarenheter varje dag...Nu har jag liksom tex. känt på känslan att se ut som ett stort, tjockt och fladdrande moln som försöker förflytta sig. Då det inte var igår mitt lucianattlinne användes var det givetvis för litet nu när jag provade det (wooo, lucia på fredag, jag är ju ute i väldigt god tid) så jag fick prova min brors stjärngosselinne som han hade när han var i min ålder. Och det är där moln känslan kommer in....FY FAN ASSÅ!
Har nog aldrig sett något värre på mig själv.....Tänkte mig genast in i situationen på fredag då vi alla ska skrida in och troligtvis alla de övriga tjejerna kommer ha smala, tjejiga lucianattlinnen med spetskrage medan jag då skulle kommit i mitt stora moln som linne och sett ut som ett höghus till ängel med några kilo för mycket kring magen.
Folk skulle tittat mer på mig än på Lucian och det skulle vara väldigt synd då det är Lucian som ska vara i fokus. Så för att vara snäll mot Lucian så det blir mer uppmärksamhet kring han/hon (ska ha en tjej och en kille som Lucia, två olika föreställningarna) så ska jag inte vara tärna. Enbart för Lucian alltså! Inte för att jag skulle se ut som blandning mellan ett åskmoln och en tjockängel....nejnej...absolut inte!
Så efter lite rotande i garderoben hittade jag min tomte klänning som jag köpte i typ 3:an, och.....Den PASSADE!!!
Så nu blir det tomte i luciatåget på fredag! Såååå mycket bättre än tärna vill jag säga!

Ska du gå lucia? Har du också utklädningsprobelm?


Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja, du har ju erfarenhet som tomte. Du var kanon förra julen i Kamala i mina biga brallor! Men kudden på magen fyllde upp dem!

Det var så mysigt att se tomten komma knallande med säck på ryggen nere vid poolen bakom palmerna...

2009-12-10 @ 21:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0