Funderingar



Funderar rätt mycket nu för tiden. Det är inte länge till förr än mina gymnasieansökningar ska vara inne och mina gymnasiumval är inte de lättaste. Det är inte bara att jag ska välja, linje och skola utan även ort, var jag ska läsa nästa år. Som ni vet tränar jag väldigt mycket basket och jag har stora förutsättningar för att verkligen lyckas och bli basketproffs men för det krävs det mycket jobb och att våga.
Jag funderar väldigt mycket på att gå ett basketgymnasium i Södertälje där laget, tränarna (ingen slår dig Nick), hallen och möjligheterna är så mycket bättre än i Malmö.
Då krävs det att jag, då som 16 åring skåning flyttar upp bland 08:orna, bor själv, tvättar själv lagar mat själv och gör allting själv. Vardagliga saker som man är bortskämd med att få gjort till sig av mamma och pappa ska jag då själv helt plöstligt stå för. Dessutom är jag tvingad att flytta ifrån min familj och alla vänner och bekanta jag känner.
Att flytta till Södertälje skulle för mig vara ett enormt beslut och ett stort steg i mitt liv....kanske det bästa beslutet i mitt liv? Kanske inte? Men just nu lutar det åt det....Det gäller att satsa!
Vågar man inget vinner man inget!
 


Kommentarer
Postat av: jonna

mitt motto har varit sen en tid tillbaka:

vågra & segra!



mamma sa tom som förslag till mig att jag kan gå vanlig skola men glöm det!

2009-11-03 @ 22:01:25
Postat av: zahuuui

KOOOOOOOOOM! jag tar hand om dig juuu

2009-11-04 @ 17:56:16
Postat av: Pernilla Wågberg

Man behöver ta risker för att lyckas i livet! Jag tror du kommer klara dig galant och dessutom ligger det inte långt ifrån mig då får vi verkligen ta tag i att ses det var så länge sen:)

2009-11-06 @ 11:20:57
Postat av: naomi&veronica

snyggt!!

2009-11-06 @ 22:31:59
URL: http://modistiskt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0