Vaccinera sig eller ej?



Det är vaccin tider och folk vaccinerar sig och blir sjuka till höger och vänster nu för tiden.
Jag har inte tagit sprutan och vaccinerat mig eftersom jag och min familj känner oss lite oroliga kring vaccinet. Det har ju växt fram så snabbt och inte hunnits testa lika mycket som andra vaccin. Det är inte det att jag tror att jag bara kommer kunna gå baklänges resten av mitt liv om jag tar sprutan men vi känner ändå en viss osäkerhet.
Men någon svininfluensa vill man ju inte heller ha. Själv tror jag nog att i flesta fall är svininfluensan bara som en vanlig influensa men nu när det börjar bli kallare tider kommer troligvis influensan blomma ut ännu mer och jag känner mig faktiskt lite oroad. Jag vet t.ex. någon som ligger på sjukhuset just nu för att den personen har svininfluensan...väldigt skrämmande.
Så nu väger jag faktiskt över om jag ändå ska ta det där vaccinet...hm...!

Har du vaccinet dig, eller ska du?


Kommentarer
Postat av: Caroline

jag tog det i onsdags och rekommenderar dig verkligen att göra det! för så många blir sjuka nu & inte illa alls att vaccinera sig. visst får man lite biverkningar och kan bli sjuk men det gör över på cirka 2 dagar :)

2009-11-06 @ 17:13:38
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/
Postat av: marsan-

Inget typ träning :p. vad har du gjort idag då :D?

2009-11-06 @ 19:44:54
URL: http://marsaan.blogg.se/
Postat av: Julia tb

Jag måste säga att jag delar din åsikt. Jag tycker också att vaccinet verkar lite osäkert och är smått rädd för konsekvenserna... Men precis som du vill man ju inte ha svininfluensan heller.

Allt bra annars? Jag hoppas verkligen det:) Ha en fortsatt underbar kväll! Många kramar<3

2009-11-06 @ 21:38:42
URL: http://showbyjulia.devote.se
Postat av: Jessi

Hela grejjen med vaccinet är att man injicerar en liten dos av bakterier från själva influensan, det gör man för att kroppens immunförsvar ska kunna bygga upp antikroppar och kunna stå emot ifall man blir smittad,och det är därför man kan känna sig lite sjuk och krasslig. Men ja tycker de är otroligt egoistiskt av de som vägrar att ta vaccinet för även om du inte har influensan kan du även vara smittbärare och föra sjukdomen vidare!! Så ta vaccinet och tro inte på vad Aftonbladet säger, de får ju trots allt lön på att skrämma upp folk...

2009-11-06 @ 22:56:52
Postat av: Jessi

Hela grejjen med vaccinet är att man injicerar en liten dos av bakterier från själva influensan, det gör man för att kroppens immunförsvar ska kunna bygga upp antikroppar och kunna stå emot ifall man blir smittad,och det är därför man kan känna sig lite sjuk och krasslig. Men ja tycker de är otroligt egoistiskt av de som vägrar att ta vaccinet för även om du inte har influensan kan du även vara smittbärare och föra sjukdomen vidare!! Så ta vaccinet och tro inte på vad Aftonbladet säger, de får ju trots allt lön på att skrämma upp folk...

2009-11-06 @ 22:58:29
Postat av: Maggan

TA SPRUTAN!

2009-11-07 @ 11:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0