Ett knä kan förändra mycket

Det har hänt mycket på sistonde och har inte haft någon tid, lust eller ork att blogga överhuvudtaget. Anledningen till detta är att jag nu efter 5-6 månaders hård rehabträning där jag stegvis ökat svårighetsgraden och haft hopp om att vara tillbaka till säsongstart har förstörts. Vred nämligen till mitt knä igen för ett tag sedan...

Det är en lång historia men den 23 februari detta året vred jag till mitt knä och det var väldigt mycket snack hit och dit om vad som skulle kunnat ha hänt.
En titthålsoperation gjordes för att säkert få reda på vad det var...Vilket nu visade sig var en felbedömning.
Jag fick besked efter titthålsoperationen på att ingen annan operation behövdes utan enbart lite rehab till och sedan kunde jag va på plan igen. 
Jag följde instruktioner från min duktiga sjukgymnast och tog god tid på mig men första träningen med kontakt brast det. Mitt knä vred sig igen och det visade sig nu att mitt korsband var av, och varit av hela tiden sedan i februari trots att jag fått andra besked.
Jag opererades igår och ligger nu med stor värk i knäet och kan inte röra mig utan kryckor utan känner mig rent ut sagt lite handikappad.
Men det är bara tillfälligt nu några veckor..Jag lever för basketen och har ett liv som där allt kretsar kring det, det blir därför en så stor omställning och svider verkligen i hjärtat på mig när jag nu kommer behöva rehaba och se mitt underbara lag snart dra igång säsongen och spela Euro cup och allt som väntar oss. Men eftersom jag älskar sporten ska jag kämpa, kriga och göra allt för att rehaba och bli ännu starkare nu och komma tillbaka inom 6-9 månader och då vara tillbaka för gott!
Vill passa på att taaacka alla underbara människor i min omgivning som stöttar och peppar, det betyder jättemycket! <3
Nu vet ni hur det ligger till, kommer alltså inte bli basket för min del på länge, kommer däremot träna lika mycket ändå, fast på annat sätt. Nu börjar vägen mot att vara tillbaka på plan igen...för gott!

Kommentarer
Postat av: Sassa

Vi tänker på dig och lider med dig men fast det känns lite mörkt nu så kommer du igen och blir bättre än någonsin! Basketen är ju ditt liv som du själv skriver! Det man inte dör av blir man starkare av (är det nån klok som sagt)!!!!!!!

Älskar dig!

Kram från mig och Hugo

2011-08-13 @ 07:54:05
Postat av: nenis

Oj vad ledsen jag blir när jag läser detta! Jag hoppas du inte ger upp, du är ju så ung och har så många år framför dig med basketen! Jag tänker på dig och ditt öde... även om du inte vet vem jag är så hoppas jag av hela mitt hjärta att du kommer spela igen kanske redan i mars ??? Kämpa på nu för det kommer så mycket kul runt hörnet, stor kram!

2011-08-13 @ 11:43:02
Postat av: Anonym

2011-08-13 @ 21:40:14
Postat av: olivia

tycker jäätesyynd om dig, skulle själv nästan inte klara av det som hänt dig. Förstsätt kämpa med träningen. du motiverar mig ska du veta. Du är så stark och duktig.

2011-08-13 @ 21:42:20
Postat av: Moster Maggan

Dj-a otur du haft gumman! Tack o lov är du ju ovanligt smart, klok, modig,mogen och framför allt UNG. Så deppa till ett tag nu och sen ta tag i rehaben igen!



Känns ju bittert att ha förlorat tiden, när du kämpat så tappert för att komma igen. Förstår att det kliat i fingrar och ben att få börja träna på "riktigt" och spela.Och nu får du tåla dig ännu längre...vilket öde!

Men kanske en liten tröst är att du drabbas av detta så tidigt i din karriär så vi kan hoppas att det inte händer dig sen, utan att du blir starkare i stället!

Och du kommer att bli (är ju redan) en bra förebild för andra som råkar ut för nåt liknande!

Så även i ditt skadade tillstånd är du en stjärna, om än lite vingbruten just nu. Men snart är du på banan igen!

Vi tänker på dig och vill ge dig de goaste omtankar och kramar!

2011-08-13 @ 22:39:57
URL: http://nogg.se/magganpuh
Postat av: Ina

Åh.....ja visst alla vi som e skadefria o friska vet....tänk vad ett knä betyder !

Fortsätt att kämpa på o rehabba, du kommer tillbaka så målinriktad och fokuserad som du e!



kramar från Ina <3

2011-08-15 @ 17:26:32
Postat av: Sofia

Du är så stark som har orkat rehaba redan en gång o du kommer orka igen!!

2011-08-16 @ 14:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0