Jag blev sjuk av att vara på sjukhuset!!!!

Nu ska jag berätta om gårdagens sjukhus (akuten) upplevelse, jag blir så arg bara jag skriver detta asså.

Vi kommer dit och berättar kort vad som hänt och hinner inte ens berätta klart innan tanten avbryter och tar betalt och ber oss sitta ner (eller jag fick så generöst en brits att ligga på) och vänta. Sedan leker de smarta och får upp vårt hopp genom att kanske 30 min senare kalla in mig i ett rum och fråga vad som hänt, de tog bokstavligt talat 20 sekunder. Sedan får vi sitta och vänta igen. Där går förbi en massa personal heeeeela tiden och det var lååångt ifrån fullt upp. Visst där va lite patienter men inte speciellt många alls utan det var ganska lungt och tyst. En sjukskötare/läkaren (vet inte vad han var) börjar gå oss på nerverna då han går förbi heeeela tiden, vi började räkna och jag skojar inte när jag säger att han gick förbi 63 gånger utan att ens ta en titt på oss som satt och väntade och sa inte ett enda ord. För att få upp hans uppmärksamhet bad vi om att få en alvedon, 11 minuter paserar han förbi igen och vi får stoppa han. - Hallå, var är alvedonen? Då säger han kaxigt: Ja sa till sjuksköterskorna, har du inte fått då, gå bort där till disken då, och sedan fortsätter han sina förbigångningar utan att ens synas med något sjukhus-material utan gick typ runt med kaffe m.m.

Efter 4-5 timmars väntande får jag komma in i ett rum och ytterligare någon känner på mitt knä och frågar vad som hände. Han säger att vi ska rönka det och det jag fått reda på av min fysio som jag pratat med är att jag måste magnetrönkas för att det är svullet, då kan man bara se om något ben är brutet och eftersom jag kan gå så är det inte det, man kan alltså inte se något annat med vanlig rönkten. Jag, 16 bast förklarar det för en läkare men han säger att det är omöjligt att megnetrönkas. Jag försöker få fram mina puppyeyes och säger till honom som det är, att jag spelar basket på elitnivå i Telge och vi har nu dragit igång slutspelet och jag är verkligen i jättestort behov av ett svar för jag måste vara tillbaka så fort som möjligt. Han bara...Vi gör magnetrönkningar, men bara på känsidar, och du är inte tillräckligt känd!

Ni anar inte hur lack jag blev, menar inte att jag är någon kändis men han kan fan inte uttrycka sig så och han sa det så nonchalant. Han bara, kändisar betalar också, jag bara, jag har en klubb som kan betala (överdrev!), han bara, det spelar ingen roll. Du är inte känd, det går inte.

Ytterligare väntande och konstiga kommentarer och ej tillmötesgående läkare och sedan får jag rönkas. Väntande och sedan kallar de in mig i ett rum och säger att nu har vi fått svar så nu kommer en läkare snart och berättar det för dig. EN TIMME OCH 45 MIN SENARE, efter att ha sagt till sjukskötare 3 gånger kommer en tjej och bara, men oj har du inte fått besked oj, det har vi visst glömt. Jag och Amanda lackar ur och när läkaren sedan kommer frågar vi hur de kan ha glömt de när vi väntat i över 1,5 timme och påmint dem. Han säger då argt att han inte alls glömt utan att de var ett annat akut fall med någon döende, och du är FAN INTE DÖD sa han!

Såklart den döende går före (!!!!!) men asså de kommer ju och ger två helt olika versioner av väntandet och efter 8 timmar där på akuten, yr, trött ocn ont i knäet som jag hade blev man så sjukt irriterad.

Sedan får jag då "beskedet". Kan ni då gissa vad han säger?
Jo, ditt knä är svullet så det är väldigt svårt att se, det kan vara en allt från en stukning/blödning till korsbandskada (då är man borta 1 år)...Det kunde alltså vara VAD SOM HELST! HAN KUNDE ALLTSÅ INTE GE NÅGOT RESULTAT! Och jag säger bara...VAD VAR DET JAG SA!!!!! Jag sa ju det till honom redan innan, man kan inte se med vanligt rönken när det är svullet och han som läkare borde veta bättre.

Som pricken över i:et så ska de till sist bara linda mitt knä, då kommer någon idiot och börjar linda min fot istället för knä! Sedan ger dem mig kryckor (eller fick ju betala såklart) utan piggar som de tror jag kan använda i snön och isen som är överallt. 
Jag finner inga ord över gårdagen asså! Till en början skrattade jag bara för det var så komiskt sedan blev jag bara så lack...

Men underbara söta Amanda räddade mig så jag inte gick under och var så gullig och höll mig sällskap hela tiden, en riktig vän<3

 


Kommentarer
Postat av: J-

Men ojjj aldrig hört nåt värre! så vad ska du göra nu? hur kan du veta hur länge du måste vila?



hoppas de blir bättre!

2011-02-25 @ 16:49:57
Postat av: Maggan åter i kylan.

Men,men jag tror inte det är sant...sa den där läkaren verkligen det där om kändisar? Tog du hans namn? Var det en AT-läkare? Eller det kan man ju kolla upp...,men vad fan är det för sorts diskriminering/särbehandling på ett allmänt sjukhus? Ska man behöva muta honom?Är han korrumperad, tro?

Helt oacceptabelt, så där nonchalant ska ingen behöva behandlas. Sa han "du är fan inte död" ? Vilken djävla språk att använda på en akutmottagning!

Tycker det nästan är bud på att anmälan honom!

Fan vad arg jag blir!

Och stackars dig, som om du behövde få uppleva sån skit ovanpå din förtvivlan med knät!

2011-02-26 @ 21:52:13
URL: http://nogg.se/magganpuh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0