Answers

Här har ni svaren på frågorna som ni ställde tidigare i lilla frågestunden haha.


Hur tycker du allt funkar med städning i din lägenhet och sådär? Är det jobbigt?

Det funkar helt okej, städar när det behövs. Men städar ganska ofta upp efter mig så att jag inte har massa skit framme men damsugning och torka golvet händer ju lite mer sällan, för det är jobbigt haha..

 

Ska du inte operera ditt knä?

Nä antagligen inte. Jag har inte skrivit så mycket om det i bloggen nu för det har varit så många turer fram och tillbaka men de senaste beskedet är att troligtvis inte hela mitt korsband är av. Det innebär att jag ska göra en titthålsoperation (en liten operation bara) och gå in och kolla och få bekräftat hur mycket som är av på mitt korsband. Är det för lite för att en operation ska göras så kan jag börja spela basket hyfsat snart igen efter att jag kört ytterligare rehab. Jag har redan börjat spela basket lite (ingår i min rehab) och det känns bra i knäet så troligtvis är inte hela mitt korsband av, bara en bit.

 


Favorit affär? Favorit blogg? Favorit skor?

H&M och Bikbok, Kenzas och Converse !

 

Hur mkt tycker du man ska träna i 7an om man vill satsa? Kan du ge tips på bra sommar träning, tips för att förbettra sitt skott ? :-D

Oj hm..Det är svårt att säga, det är viktigt att träna mycket men det är också viktigt att vila och återhämta sig, annars ger inte träningen lika bra resultat. Så det beror på utifrån hur bra fysiskt tränad du är och hur pass snabbt din kropp återhämtar sig. Men 4-5 gånger är kanske lagom.

Ja nu på sommaren är det jättebra att jobba och förbättra sin teknik för det har man kanske inte möjlighet till på samma sätt under säsong. Jag har själv försökt förbättra mitt skott nu när jag varit skadad och då har jag gjort det genom att ha stått och skjutit långsamt väldigt nära korgen och följt igenom varje skott och sätt till så att tekniken varit perfekt. Sedan ju mer man gör det (inte bara en gång utan efter att ha gjort det ett antal träningar) så kan man backa ut lite (fortfarande i tre sekunders någonstans) och röra sig lite och sen börja hoppa och känna touchen på sitt skott och tänka på hur tekniken är istället för om bollen går i eller inte. Sedan gäller det bara att skjuta skjuta skjuta skjuta och skjuta om bollarna ska sitta! Lycka till! =)

 

Vad anser du om alkohol?

Jadu haha..Det är något man får dricka när man är över arton, och jag är ju inte arton så har väl inte så mycket att säga där.

 

Du ska sitta hemma och slänga pocorni enKASTRUll

Hahaha, okeejdå men bara om du lovar att också göra det?

 

Gratis till guldett södertelge! vem tycker du e bäst i dit lag? <33

Taaack snälla!! :D Hm, asså basket är en lagsport så man måste hela tiden ha ett bra lag som spelar bra för att vinna matcher. Vårt SM guld tog vi för att vi spelade GRYMT som ett LAG och alla har så olika positioner så det är svårt att jämföra. Men Amanda Zahui, Elin Eldebrink och Cleo Forsman är exempel på grymt bra spelare som var med nu när vi tog SM guld.

 

Får du betalt för att spela i telge?

Nej det får jag inte, jag får ingen lön.

 

 

Hej paulina jag vill först säga att du är min stora idol! Jag har 10 frågor till dig
1. Varför är du så lång? <3
2. Hur mycket tränar du i veckan? <3
3. Vem är din idol? <3
4. Ve är best i laget? <3
5. Gillar du hästar? <3
6. Gillar du Justin Bieber? <3
7. Sjunger du i duschen? <3
8. Dansar du ballet? <3
9. Har du bra kondition , motivera :)!? <3
10. Jag såg att Fatima hade frågat om alckohol, tycker du att det är bra att dricka? :O <3

<3 Hoppas du svarar på ALLA mina frågor för det skulle betyda jette mycket för mej <3

Hahaha aaw taaack "Sara"! ;)

1. Ja det kan man fråga sig, skyller på pappa!

2. Ca 7-8 pass i veckan ungefär

3. Har faktiskt ingen särskild idol, inspireras av många

4. Se svaret två frågor upp

5. Hahah nej, typ rädd för dem

6. Justin Bieber är min stora kärlek

7. Klart!

8. Haha nej, dansade dock typ street dans för några år sedan

9. Haha har haft betydligt bättre kondition men eftersom jag nu varit skadad så har jag inte sprungit på 2,5 månad fram till förra veckan. Men den känns okej!

10. Hahah, det är upp till en själv att bestämma men det är klart det inte är så bra, man kan ju göra bättre saker och kan ha kul utan!

 

Hej Pau!
Kan du säga minst 3 träningstips för att bli bra i basket?!

-Lär dig bra grunder i allt när det gäller skottteknik, fys, bollbehandling och försvar spel. Då har du en bra bas som du sedan kan bygga ifrån istället för att lära in fel vanor.

- Skjut extra, ju mer du skjuter ju mer sätter du och ju bättre blir du (troligtvis).

-Kör alltid 100%, du tränar ju för att bli bättre och då är det inte lönt att "fuska" får då ger det inte lika mycket.

 

Kan du säga några modetips?

Haha hm..Kör din egen stil det du tycker är snyggt och våga stick ut och inte klä dig som alla andra. Använda accerssoarer som gör din outfit mer personlig och använd kläder som passar dig och inte bara för att det är "modernt". Säger inte att jag följer de här råden alltid men jag diggar de som gör det och jag försöker göra.

 

En bra låt som du aldrig tröttnar på?

Gyptian - Hold yuh

 

Vad är senaste läkarbeskedet om din skada? Kan du börja springa o snart spela igen eller? 
Ska du vara med i landslaget då?

Senaste beskedet är att de inte alls tror att hela mitt korsband är av, men eftersom magnetrönken visar att hela är av så kanske det endast är en bit som är av. Jag ska göra en titthålsoperation inom kort för att få bekräftat svar på hur mycket som är av. Jag ska köra mycket hopp och riktningsförändringar för att förhoppningsvis kunna komma tillbaka i sommar någon gång. Jag kan springa precis som vanligt när det gäller raksträcka men det är hopp och riktningsförändringar som jag nu måste köra för det är det som händer när man spelar och som jag måste utsätta knäet för. Jag har satt upp ett mål som det finns en liten chans att uppnå. Det är om jag är redo fysikt för spel när det gäller mitt knä och kropp, om jag steppat upp min basket och om jag platsar i landslaget för u18 så finns det en liten chans att jag kan spela EM i Rumänien i början av Augusti.

 

Kan du berätta lite om miki herkel cup? om hur det var, hur många matcher ni spelade, träningarna, allt runt om och om motståndet :D

Miki Herkel var en jätterolig cup för det var först då man fick se de bästa uttagna tjejerna i sin egna ålder spela och träna med och mot varandra. Många hade man dock mött under SM tidigare men man kände ju ändå att nivån var högre än tex. SM även fast lagen inte alltid kanske var så samspelta. Sedan så blev man ju som ett lag med sin region istället för "konkurrenter" då man spelar mot de olika regionerna. Det är 4 regioner så man har 3 st matcher och i vårt fall blev det bara två var eftersom vi var så många så alla fick stå över en match och spela mer de två andra matcherna. Kommer inte ihåg att det var så många träningar (kanske två stycken) utan det roligaste och det fokus låg på var matcherna. Helt klart det roligaste på hela region! =)

 

Har du någonsin varit spyless på basket?

Nej inte bara på basketen. Ibland kan man ju bli lite less på livet då det gäller plugg och annat och då kan det ibland inte alltid vara så kul att träna men spyless är verkligen att ta i.

 

Kan du ge mig tre tips för att lyckas med min basket?

Viljan är viktigaste! Sedan kan du läsa mina tips i en fråga längre upp här.


Hej Paulina ! 
har precis börjat följa din blogg . Tycket att den är sjukt bra . 
Spelar själv basket i malbas f96. 
Min fråga är hur du har lyckats så bra i basket men även kunna klara av skolan samtidigt ? 
Hur mycket tränar du och vad är ditt bästa tips för att bli en bra basketspelare ? ;)

Hej! Tack så jättemycket! Asså allting går, jag tror man bli mer fokuserad när man tränar så mycket när man pluggar i och med att när man väl pluggar så måste man verkligen göra det annars hinner man inte. Sedan kan jag också bara vara glad för att jag har lätt för att lära, och sedan gäller det också att planera så att man hinner med det, för det går. Jag tränar ca 7-8 pass i veckan (har två basketpass på morgonen i skolan). Se tips i frågorna ovan här.



Hur många gånger har du varit full?
hur många killar har du haft? 
tycker du hiphoplåtar är bra?
är du typ rik? :o eller asså, hur kan du ha råd med att shoppa när du bor själv?

Hahah du utgår ifrån att jag har blivit full? Man kan ha kul ändå kan jag säga!

Har inte haft några seriösa förhållande. Haha jaadå, hiphop är grymt!

Hahaha nej jag är inte rik men jag klarar mig mycket väl, har lite olika inkomst källor.


Jag undrar om du trivs i Södertälje? : )

Jag trivs så sjuuuukt bra!


Sökte du till region och kom du med?

Om man åker ut hur skulle du göra för att fortsätta kämpa och inte bara lägga ner? (:

Ja det gjorde jag och ja jag gick vidare till Miki Herkel och kom sedan vidare till landslaget.

Du ska absolut inte lägga ner, kolla på Jonas Jerebko, han kom inte vidare i region. Det är bara att träna på och träna ännu hårdare för att visa att du skulle gått vidare. Hitta viljan att bli bättre och känn efter så det känns roligt, det är det allra viktigaste.

 

Har ni fler frågor så är det bara att skriva!




Kommentarer
Postat av: Rebecka

hej paulina! måste först säga att jag älskar din blogg, den är typ mitt dagliga bröd :P

Jag är 1.68 lång och kommer inte bli längre. Är d ngn idé attt fortsätta satsa på basket? kan man bli ngt med den längden?

2011-05-11 @ 12:04:33
Postat av: rebecka

Hur uttalar ni class? haha, har alltid undrat det, vet inte hur jag ska läsa när jag läser, haha. Är det som "klass(kompis)" eller som claes(ohlsson)? HAHA!



Och ja, det är din störda vän från malmö ;) puss!

2011-05-15 @ 15:58:14
Postat av: Baskettjej

Hej Paulina!

Jag spelar basket i Allstar.Jag ger verkligen 100% på träningarna men jag är fortfarande inte en av de bästa :/...Även om man inte är en av de bästa nu i ALLSTAR kan jag ändå bli bäst sen i telge osv...?

2011-05-25 @ 12:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0