Ett år sedan och nu har jag fått beskedet!

Idag är det exakt ett år sedan vi var uppe i Luleå och spelade vår första slutspelsmatch och jag skadade mig. Ett helt år utan att ha fått sätta min fot på planen har gått. Mycket har hänt träningsmässigt även fast jag inte fått spela en enda match eller träna en enda full träning. Har rehabat och gymmat och var igår hos min läkare som opererade mig för att få mitt slutliga besked.
Han var grymt imponerad av mina tester och sa att det såg jättebra ut! Så nu har jag tillåtelse att börja träna med kontakt igen. Jag får nu äntligen börja träna ordentligt och även fast jag kommer vara extremt försiktig och trappa upp det mycket långsamt så var det ett riktigt skönt besked att få och är så glad att det såg så bra ut. Finns givetvis aldrig några garantier för att korsbandet inte ska gå av igen, men vem som helst kan i stort sätt skada sig när som helst så det gäller bara att försöka förtränga det mentalt. Så givetvis ta det väldigt lugnt nu och fortsätta rehaba så när jag blir spelklart vet jag inte än men nu är jag i alla fall på väg. Ser verkligen framemot att kunna börja spela basket nu igen även fast det kommer kännas sjukt konstigt, läskigt och ovant.
Ikväll blir det dock fortfarande bara uppvärmning för min del. Vi spelar vår första slutspelsmatch för denna säsongen mot Solna 19.00 i Täljehallen. Bilden är från förra året då jag var på plan och spelade då vi mötte Solna i serieomgången.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad skönt att höra! Hoppas du hinner vara med på några matcher och få känna känslan igen!

2012-02-22 @ 23:12:51
URL: http://nogg.se/magganpuh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0