First practise!

Då var första riktiga lagträning avklarad! Mycket löpning och väldigt intensiv träning men tjejerna gjorde ett grymt jobb och överlevde inte bara träningen som vi pratar om utan pushade sig även till en ny nivå. Galet många runt omkring på träningen. Vi är nu totalt 13 spelare men kan ju säger att det är betydligt fler än 13 pers som är runt omkring oss när vi tränar. Idag var förutom alla coacher, fysios och scout killar (killar som vi tränar mot) även en fotograf, medhjälpare, Pam (tidigt kallat henne manager, helt fel, låt oss bara kalla henne vår queen, hon fixar allt utanför planen i stort sett)  och massa andra människor som jag inte ens riktigt hann se va de gjorde på plats. 
 
Fick frågan om hur min träning ser ut och kan ge ett exempel på hur min träning t.ex. såg ut idag. Min träning bestod idag av först behandling och foam rolling i rehab centret. Därefter uppvärmning som består av foam rolling (igen), olika stretching övningar, rörlighets övningar och balansövningar (draken på balans balanskudde m.m.). När laget sedan började träna körde jag miken drill och olika avslut nära korgen, skott och övergick sedan till mina rehab övningar. Min rehab består av lugna men väldigt koncentrerade övningar och med noggrann rätt teknik är det jobbigare än man tror.. Det är bäckenlyft med gummiband (båda/ett ben), knäböj med gummiband runt knäna, musslan tror jag man kallar de i sverige, draken på balansplatta, utfallssteg på plats och en annan övning jag inte riktigt kan förklara. Jag har tidigare i Sverige kört betydligt fler önvingar men här kör jag färre övningar men kör det varje dag med betydligt mer fokus på all teknik vilket gör det jobbigare än vad man tror och förhoppningsvis kommer de ge resultat. Körde sedan kondition i 30.-40 min på elliptical maskinen ( se bild) och vi har varje träning heart raise mätare på oss så vi kan se hur hårt man pushar sig själv när man kör konditionsövningar vilket är väldigt bra. Det var ungefär vad jag hann göra under träningen idag. Normalt sett annars kör jag även ett stenhårt gympass. Det har jag i stort sett gick 5-6 gånger i veckan sen jag kom hit men nu måste jag hitta tid för att gymma vid sidan av vår 3 timmars träning vilket tyvärr inte fanns idag. Det blir dock gym resterande dagar av denna veckan så går ingen nöd på mig... Vi avslutade med att gå i en is kall pool i 10 minuter för att undvika träningsvärk och gick sedan och käkade training table som vi nu börjat med. Det är mat som är mer nyttig och som är reserverat för bara oss mellan en viss tidpunkt efter träning. Bara ätit 2-3 gånger men gillar de redan för är betydligt nyttigare och känns mer som hemlagad mat jämfört med dining hallen. Gick sedan tillbaka till hallen och sköt i 1,5 timme. Skjutmaskinen som finns här är bara för bra...

Vår "media kille/fotograf" var som sagt på vår träning idag och tog lite bilder...
Han fångade mig under uppvärmningen tror jag och här är även en bild på mitt numera knäskydd. Det är virat runt hela knäet/höften/rumpan och stabiliserar de och typ gör att de vänds utåt istället för att gå inåt. Gillar de skarpt och är smidigt och inte så stelt att ha på sig. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Så himla bra att du är där du är nu! Tror inte du hade kunnat få bättre rehab nån annanstans!
Håller tummar att det går framåt, men klart det gör med en sån uppbackning! Ni behandlas ju som prinsessor!
Och du är så duktig som ligger i, fast det vet vi ju att nån vekling är du verkligen inte!

Intressant att få inblick i träningen. Fortsätt berätta om allt du gör, vi suger i oss. Men tror även att du själv sen uppskattar att du dokumenterar vad du är med om nu!
Ha det gott! Kramizzzzz

2013-10-01 @ 11:48:04
Postat av: Klara

Tränar ni tre timmar i streck då :)?

Svar: Ja de är 3 timmar i streck och just nu gym utöver de också!
Paulina

2013-10-01 @ 18:20:53
Postat av: Ina

Åh, vilka tränings o rehab möjligheter det finns där, är helt övertygad att du är på rätt plats utifrån din situation :) Go go duktiga du <3

2013-10-01 @ 21:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0