Konfirmation, hjälp mig?


Bilder från google, kollage av mig.


Nu är det snart tid för mig att lämna in lapp om jag ska konfirmera mig och jag har inte bestämt mig. Jag vill gärna och det är många i klassen som ska göra de men jag vet i fanken hur jag ska hinna.

Jag kommer dansa 2 lektioner
Spela piano 1gång/vecka
Basket minst 3 ggr/veckan
Plus att vi får betyg så kommer verkligen behöva ännu mer tid för läxor.

Men ingenting är omöjligt.

Har du konfirmerat dig? Var det kul? När gick du, en gång i veckan, en gång i månaden eller på sommaren?
Skulle hjälpa mig otroligt om jag visst vad ni tyckte om de.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

jag tror jag ska konfimera mig..

2008-06-01 @ 11:04:18
URL: http://izzabelle.devote.se
Postat av: HELENAAS

nej =)

2008-06-01 @ 12:01:56
URL: http://helenaas.se
Postat av: Maggan

Tror du på Gud, Jesus, på ett evigt liv?.

Du kanske inte tror nåt alls?

Eller så kanske du tror på det efteråt....

Å andra sidan kan det ge dig några ahan om du konfirmerar dig, du får ju lära dig allt om kristendomen....så varför inte?

och sist men inte minst.....presenterna......hahahaha, många gör det för dem...... tål att tänkas på.....Lycka till med beslutet!

Det viktigaste är att det ska kännas rätt för dig och att du tycker det är värt att lägga tid på det.

Vad tycker familjen då?

2008-06-01 @ 15:24:06
Postat av: Maggan

Tror du på Gud, Jesus, på ett evigt liv?.

Du kanske inte tror nåt alls?

Eller så kanske du tror på det efteråt....

Å andra sidan kan det ge dig några ahan om du konfirmerar dig, du får ju lära dig allt om kristendomen....så varför inte?

och sist men inte minst.....presenterna......hahahaha, många gör det för dem...... tål att tänkas på.....Lycka till med beslutet!

Det viktigaste är att det ska kännas rätt för dig och att du tycker det är värt att lägga tid på det.

Vad tycker familjen då?

2008-06-01 @ 15:24:28
Postat av: Lovisa

Varsågod! :)

2008-06-01 @ 15:34:46
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: malin

klart att du ska konfirmera dig! på mitt läger var det knappt någon som var där för att lära sig om kristendomen, gud mm. De flesta var där för att det är så j*kla roligt att vara på läger och det är oförglömligt. Vi hade först några förträffar from januari, sedan var vi tvugna aatt gå på 5 gudstjänster och sen ett 2-veckors konfaläger i juni och sedan konfirmation i augusti.

2008-06-01 @ 16:26:11
Postat av: Louise

SOOOMMMAREN , då gör jag det med dig :D

2008-06-01 @ 17:54:09
Postat av: vendela

jag konfirmerade mig och har inte ångrat det. vi hade alltid trevligt i gruppen och även om jag kanske inte riktigt räknade mig som helt troende tycker jag att det var intressant :)

2008-06-01 @ 19:00:46
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag konfirmerade mig nu i april och det var en rolig tid! Jag tycker att du ska ta vintergrupp om du vill läsa. Det gick jag och ångrar det inte! Många i min klass som tog sommar ångrar det just för att det känns som om konfa-tiden aldrig är över. De går typ någon gång i månaden under höst/vinter och vår och sedan även under sommarlovet. :)

2008-06-01 @ 20:23:38
URL: http://maddesmode.webblogg.se/
Postat av: Madde

Jag konfirmerade mig nu i april och det var en rolig tid! Jag tycker att du ska ta vintergrupp om du vill läsa. Det gick jag och ångrar det inte! Många i min klass som tog sommar ångrar det just för att det känns som om konfa-tiden aldrig är över. De går typ någon gång i månaden under höst/vinter och vår och sedan även under sommarlovet. :)

2008-06-01 @ 20:24:52
URL: http://maddesmode.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0