Jag och en skrapa...

Dagen till ära har jag letat fram det finaste i min garderob och sått och skrapat av färg här på ett av våra hus här i sommarstugan(/stugorna?) någon timme.
Nu har jag av någon konstig anledning hamnat i sängen med laptopen...Konstigt=) Men fint blir det!

Ps. Var på Bio igår och det blev Beck, riktigt bra och spännande faktiskt. Ett bra biotips till er!

Beck-Levande begravd, Knight and day eller Inception?

En regning sommardag här i stugan och jag och pappa funderar på att gå på bio...Växjö är dock en liten stad och har inte jättemånga filmer att erbjuda men det gör inte så mycket då jag ändå inte har speciell koll på utbudet för tillfället.

Någon som sett Beck - Levande begravd, Knight and day eller Inception? Vad tyckte du om dem? Vilken ska man se tycker ni?

Homestyle

Ska ju som sagt flytta och har inte för så länge sedan fått nycklarna till min 1:a. Jag ska dock bara bo där max ett halv år (troligtvis mindre) så jag kommer inte satsa på värsta inredningen men lite fint vill man ju ändå ha...Så nu har ögonen börjat öppnats upp för inredning också och inte bara kläder...H&M home och vissa riktigt söta grejer faktiskt.

Badrums handdukar, örngott och prydnadskudde.

It's still summer

Det har regnat hela dagen och folk klädde som sig om det vore höst på outletet (deprimerade att se dem)...
"De e fan baaura litta vann" (=Det är bara lite vatten) ju så jag struntade i vädret (det är ju fortfarande hyfsat varmt) och körde barbent.

Mammas avklippta jeans (nya favoriter!)
Topp Vero moda (egentligen klänning som jag vikt upp)
Kofta Vero Moda
Väska från Italien
Ringar H&M, Thailand och Lindex
Converse

Glasglas

Idag blev det en heldag på glasbruk och på Kosta Outlet. Dessvärre kom jag hem HELT tomhänt men det var ändå väldigt mysigt och kul. Vi åt bl.a. en buffè i häftig glasmiljö och hade det hur trevligt som helst.

Glasskor, liknande (eller likadant som?) Let's dance priset!

Till och med toaletten var av glaskonst...

...Och gigantiska läppstift av glas.

Status

Heej!

Då har man landat här i stugan efter landslagslägret och min tågresa som slutade på 1h och 15 minuters försening. Dagen har i stort sett bara bestått av chillande (+ lite omhändertagande om en vilsen söt katt som dök upp på vår tomt) och den lär nog fortsätta så.
Tog en mysigt runda med båten igår och blir troligtvis blir det en ikväll också, samt fiskning vid bryggan. Min brorsa och hans flickvän är också här så det blir extra kul. Det är så skönt och avkopplande att bara vara här i stugan på sommaren, framförallt nu efter ett läger då kroppen är trött. Imorgon blir det däremot shopping på Kosta Outlet vilket ska bli kul! Vädret tillåter ju inte sol och badning för tillfället även fast det är väldigt skönt (men molnigt) ute...Men vi ska verkligen inte klaga.

hA De bäST!

Nu är jag äntligen på tåg 2 ! Det blev ca ...

dsc02208 (MMS)

Nu är jag äntligen på tåg 2 ! Det blev ca 1 timmes väntan i Flemingsberg men nu är jag på tåget och har drygt 2,5 timmes resa framför mig. Fast nä, nu ropade de precis ut i högtalarna att vi har "oturen" att ligga bakom ett pendel tåg vilket kommer göra att vi kommer vara tvugna att köra långsamt ett bra tag....Aaah,jag blir galen,men finns inte så mycket att göra mer än att försöka sysselsätta mig med min kärleksmums jag köpte på Waynes och försöka ta mig en tupplur...;)

Fy vad HATAR SJ! Det är alltid något strul...

dsc02198 (MMS)

Fy vad HATAR SJ! Det är alltid något strul,åker ju som sagt tåg väldigt mycket och det är säkert 8av 10gånger då det är något strul. Just nu är mitt första tåg försenat 20min vilket gör att jag kommer missa mitt andra tåg som jag skulle byta till...Så antagligen kommer ja få sitta och vänta någonstans helt själv i flemingsberg säkert i 1,5 timme...Usch jag är så sur,nu när jag för en gång skull skulle ha kommit hem tidigare än vanligt då jag fick bokat ett tidigt tåg...Fortsättning följer på min lilla (men förmodligen långa) tågresa.

Dagen innan hemfärd

Sista natten här på luftmadrassen och imorgon väntar sista träningspasset. Idag började vi med en bra försvarsträning på förmiddagen medan eftermiddagsträningen började tappa fokus från oss alla...Ska bli skönt att slippa luftmadrassen och komma hem men det har varit ett väldigt lärorikt och bra läger;) När jag väl hoppat på tåget imorgon åker jag mot stugan där hela familjen väntar;) Kommer få några dagar ledigt tillsammans med dem och hoppas på båtturer och vädret blir bättre, shopping och annat mysigt;) Ha dE bäst!

Träningträning

Bild från förra landslagslägret då vi fick skriva autografer ;) Hallå hallå! Då har vi tränat 4 av 9 pass och vi blir bättre och bättre och hoppas vi kan föra med oss det i Grekland under EM då vi kommer möta på riktigt bra motstånd...Har precis legat och kollat U18 killarnas EM match mot Frankrike med live statistik på Fibaeuropes hemsida(tyvärr så förlorade de) riktigt kul faktiskt, det kommer ni kunna göra med våra matcher i EM också..Ligger för tillfället här på min luftmadrass i ett rum där vi tillsammans sover och käkar riskakor. Ute öser regnet ner men det gör mig ingenting ,, tvärtom ,bara bra att det regnar för vår tid spenderas ändå i hallen, på luftmadrasaen eller vid matbordet;) Hoppas ni har det bra! Vi hörs! Kram

Landslagsläger

Efter en trevlig dag och en god efterrätt ska jag nu gå och lägga mig för att gå upp tidigt imorgon för att åka på landslagsläger i Södertälje.
Jag kommer uppdatera via Ipoden men mesta dels av tiden kommer tillbringas åt träning.

ha DE bäsT!

Outfit

Osminkad med solblekt hår i en sommaroutfit...Det har varit riktigt varmt idag, dock ingen sol idag = inget solväder:(

Det var länge sedan jag slängde upp en outfit här på bloggen, anledningen till det är att det är sommar och sol och outfiten mest består av bikini och strandplagg och när den inte gör det är det Sverige kläder man har på sig under landslags läger/turneringar.
Här har ni i alla fall dagens outfit...

Turnering i Nice

Frankrike resan i Nice med landslaget var riktigt kul...Vi mötte på riktigt tufft motstånd och förlorade tyvärr alla matcher men det var väldigt lärorikt och viktigt för oss inför kommande matcher och framförallt inför EM som börjar närma sig rejält.
Här har ni en hög bilder från vår resa...

Hela gänget precis anlänt till Nice.

Första dagen hade vi endast 1 träning och ingen match så då passade vi på att bada en stund.

Underbart klart och varmt vatten.

Evelina (även min roomie) och jag, redo för att tillbringa kvällen Nice då det var Frankrikes nationaldag.

Evelina, Gabriella, Evelyn, Raushan, jag och en sköön guldsnubbe.

Evelina är så liten och söt att man vill äta upp henne;)

Massa fyrverkerier på Frankrikes nationaldag.

Sverige kläder blandat med bikinis och strandklänning...

Jordgubbar och smält mörk choklad...SJUKT gott!

Jag och guardsen redo för match!

Hallen vi spelade och tränade i.

Jag och Signe med vår 4:e placerings pokal haha;)

Sedan var det avslutningsmiddag med alla lag vilket var riktigt kul med god mat och dans. Här är vi tillsammans med fransyskorna.

På flygplatsen på väg hem...

Sista stunden i den underbara värmen i Nice.

Pytteshopping

Den här var det enda som jag införskaffade mig i Nice faktiskt...Skyller väl på att jag visste att min väska redan vägde 4kg för mycket för hemresan och att uppgften att trolla bort de kilona redan var tillräckligt svår.
Fast det var ju ingen shopping resa vi åkte på direkt och det ägnades inte så mycket tid åt affärer heller utan vi gjorde massa annat istället och framförallt då spelade basket.. Hittade dock en riktigt snygg blommig kjol men dessvärre hittade Evelyn (en tjej i landslaget också) den före mig och då det bara fanns 1 kvar av vår storlek blev den självklart hennes.
Bilder från resan kommer idag...

Världens finaste present!

Måste bara visa min så otroligt fina present som jag fick av Ellinor när laget var uppe hos mig i stugan.
Elli är en tjej som jag känt sedan förskolan och gjort allt tillsammans med, vi har gått i samma klass sedan förskolan, spelat basket tillsammans i alla år och spelat piano tillsammans. Vi konstaterade till och med ett tag att vi träffade varandra mer än vad vi träffade våra familjer.
Hon var så sjukt gullig och hade satt ihop det här underbart fina albumet med visssa fruktansvärda (från förr) men härliga bilder från alla år. Dessutom hade hela laget varit gulliga och skrivit till mig i slutet av boken.
Detta album ska stå på den finaste hyllan i min lägenhet i Södertälje!

Luffare

Jag är hemmmmmmmmmmmmmmma!!!!!!!! Och efter 17 timmars sömn inatt kan jag känna mig som en människa igen efter att i stort sett inte sovit något på 2 dygn.
Har haft grymt kul i Frankrike med landslaget och har tagit bilder som dyker upp här inom kort...
Kan ju börja med bilder från min och Raushans väntan på bussen till Malmö (från Nyköping, 7 timmar!!!).
Först hade vi rest från 07.30 på morgonen från Frankrike med buss, flyg, väntan, flyg och sedan skulle vi vänta 4 timmar på en buss för att sedan ta den bussen under hela natten i 7 timmar. Riiiiiktigt drygt om jag ska vara ärlig men så är det och jag och Raushan gjorde allt för att tiden skulle gå snabbare haha...Kände oss som riktiga luffare då vi satt där helt ensamma mitt ute i ingenstans med massa packning, frös och var hungriga.
Vi gjorde allt från vårt eget Luffidol till att blev vettskrämda av ett gäng moppekillar som kastade ägg på oss...

Luffare...?

...Nejnej bara jag 40kg packning, skräp och outfit bestående av en handduk;)

Hade boooooring.

Handduken var min bästa vän i kylan (vi satt ute mitt i natten nämligen), inte tror ni att jag packade ner några långbyxor när jag skulle till Frankrike.

Hittade massa gott i soptunnan !
(hahah luuugn, de va mat vi själva slängt hahaha).

Ja vi försökte ju som sagt fördriva tid...

Mer bilder från själva resan kommer...

En timme kvar...

...Av vår totalt 23 timmar långa hemresa. Kan ju sammanfatta det genom att säga att bussar är inget för 190cm långa tjejer och är det någon som behöver tips på hur man kan spendera tid på en öde busshållsplats så kan ni fråga mig...Mer om allt sen. Nu vill jag bara hem!;) Men det har varit grymt roligt !!!

Stulna pengar o vattenskadad mobil...

Heej. Stulna pengar,vattenskadad mobil, kaos i trafiken med demostrationer m.m så att vi kom försent till vår match men trots det spelade vi ganska bra mot Fransyskorna igår som är absolut i toppen i Europa och förlorade "bara" med 20:P Nu ligger ja på hotellrummet och vi ska samals om en halv timme för att åka och träna , hoppas på lite fritid sen så man kan kolla littvi stan eller båda för att sedan ladda inför matchen mot Ungern ikväll. Imorgon väntar en låååååång resdag som nog inte blir världens roligaste,men det är då det. Nu ska jag byta om. Puss

Klipp fran Turiket matchen

Jag och Evelina som samspelar med varandra och gor poang.

Igar blev det som sagt storforlust men vi lyckades i alla fall med nagon bra sekvens och var fysio var uppe med Iphonen och lyckades fa det pa film.
Nu blir det laddning infor Frankrike matchen.

Uppdatering

Heej! Då har vi tillbringat ca två dygn här i Nice i Frankrike och vi har verkligen det hur bra som helst här. Vi har tagit oss något dopp i medelhavet (även fast största delen av tiden måste tillbringas i skuggan eller inomhus för att inte ödsla energi), firat Frankrikes nationaldag vilket resulterade i massa folk och fyrverkerier samt tränat och spelat en väldigt tuff men lärorik match mot Turkiet som tyvärr slutade med storförlust:( Men idag är det nya tag mot Frankrike och får hoppas på bättre resultat men oavsett hur det går så är det sjukt lärorikt att spela sådana här matcher tanke på att det är det bästa motståndet vi kan få. Såg att någon var nyfiken på statistik och siffror men tyvärr räknade de bara poängen och highscore i vårt lag var jag på 14 poäng, Agnes Mellström på 12 och Johanna Andersson på 8. Matchen slutade 45-82, ett resultat som är tillåtet att skratta åt men som bevisar att vi har så mycket att jobba på och ett super tillfälle för grym träning ;) Nu är det snart träning...Hörs sen. Puss!

Mot Nice

Heeey. Nu är de fyra träningspassen avklarade i Södertälje och nu väntar nya äventyr i Frankrike där vi ska spela mot basket toppnationer och det ska bli väldigt spännande och se hur det går... Om det finns trådlöst internet på hotellet kan jag troligtvis uppdatera men annars blir det nog svårt. Men kolla in här för att få svar på frågan;) Något jag däremot vet säkert att det kommer uppdateras är landslagsbloggen. Där kommer alla matcher och andra kuligheter stå och det är även en blogg för alla sveriges ungdomslandslag i basket. Så gå in där om ni är nyfikna. Adressen är http://iof1.idrottonline.se/templates/Workroom.aspx?id=14728 Ha DE bÄsT!

En av träningarna här på landslagslägret ä...

dsc02190 (MMS)

En av träningarna här på landslagslägret är tränade och jag har fått mina nycklar till min lägenhet! ! ! Mitt framtida hem..:) Nu är 1.an min,vet dock inte hur länge jag ska bo där för en 2.a renoveras och jag ska få den sen:) Så det är verkligen skitbra och ligger jättenära hallen o skolan så det är perfekt:-D Hörs sen!

Hett hett i Sverige och nu väntar hett hett i Nice

Svensk sommar när den är som bäst...En riktigt het dag ute på sjön med båten, solning på däck, badning från båten och picknick korgen packad har det varit idag, kan knappast bli bättre? Hur underbart som HELST! Det blåste dock en del på sjön (men det var nog de varmaste vindarna jag i Sverige skådat) men det var jag bara tacksam för, annars hade man nog dött av värmeslag eller något.

Nu är det som så att jag sticker på landslags läger/turnering imorgon. Först två dagar i Södertälje (läger) och sedan bär det av till Frankrike till Nice för att spela en turnering där mot Turiket, Ungern och Frankrike...Ska bli riiiiiiiiiktigt kul och riiiiiiiiktigt nice.
Som ni förstår så kommer det bli svårt med bloggningen men ska försöka höra av mig så mycket det går.

Ha det fint i det underbara vädret så hörs vi!

Två underbara dagar

Släpper en bildbomb här med bilder från de två senaste underbara dagarna med tjejerna (mitt Malbas f94 lag) här i stugan. Böjd upp alla hit och det blev riktigt lyckat, vädergudarna var dessutom på vår sida så vi kunde utnyttja vår badmöjlighet här till fullo.
Har haft sjukt kul och vi har gjort allt från att ha jagat insekter till att trillat i vattnet med kläder (vissa av oss).
Kommer sakna de här gänget sjukt mycket när jag flyttar men jag ska försöka träffa dem så ofta som möjligt...

Nyankomna till stugan.

Cupcakes som mamma hade bakat.

9 + fotograf = 10 =<3

Vi har två surfingbrädor som man kan ha sjukt kul med i vattnet.

Simmade ut till en liten ö som vi har här bara en bit utanför vår vik. Gick hur bra som helst tills fiskmåsarna tog över ön och skrämde bort oss.

Myggredo (klädsel + myggspray överallt) och fullständigt normala.

En liten tur med lilla motor/roddbåten.

Stekare!

Teamwork!

100% orginal.

Yey!

Våra smeknamn mini och spider (jag) har sina förklaringar...

Vår båt.

Mysigt snack på kvällen med massa känslor...

...och mycket tårar.

Sen har vi ju stadsflickor i laget som tror man kan åka ut med kläder och skor på en ostabil surfingbräda där det finns vågor (och med en lite lurig tjej som styr brädan) UTAN att trilla i...Givetvis lyckades dem inte och ska försöka lägga upp filmen på det senare om det går för det var bland det roligaste jag skådat haha ;)

Älskar er!

Sitter och njuter med dö chokladbulle i mi...

dsc02181 (MMS)

Sitter och njuter med en chokladbulle i min hand i den underbara värmen. Tjejerna har precis åkt och det har varit två riktigt underbara dagar med tjejerna som innehållt allt...Ni kommer få se och höra mer sen. Puss

Laget i stugan

Nu kommer underbara laget upp till mig i stugan..Vi hörs när vi hörs!

Tomorrowtomorrow

Heeej!

Imorgon kommer mitt älskade lag upp till mig här i stugan och det ska verkligen bli skitkul. Kommer också göra att bloggningen nog kommer bli lite sisådär.
Har varit och handlat och förberett lite idag. Tog oss även en sväng till hallen och tränade. Ikväll blir det fotboll ! ! ! Sjukt att man kan tycka det är så kul även fast fotboll i sig är riktigt bull att spela själv.
Kanske är det för det för att man själv spelat ett sådant stort mästerskap (dock inte VM utan EM förra året fast på ungdoms sidan) och EM iår närmar sig också för vårt landslags del...Dessutom åker åker jag med landslaget till Frankrike och spelar en träningsturnering där om 1 vecka. Ska bli riktigt kul!

hA DE bäsT!

Ullared shoppingen!

Det blev en hel del shopping (och fynd) i Ullared och jag har försökt fånga det på bild...Allt från blommiga dammtrasor och diskborste (till min lägenhet haha) till hårinpackning.
Fyndade även 2 klädesplagg men de gör sig inte riktigt på bilderna...

♥ Sport BH
♥ 12 par trosor
♥ Badring
♥ Elsas mode (bok)
♥ Plåster
♥ Schampo, balsam och tvål
♥ Raklödder
♥ Deodoranter (plus spraydeodorant)
♥ Sminkborstar
♥ Kläd roll-on
♥ 2 läppsyl
♥ Garnier dagkräm och rengöringskräm
♥ Burk med cupcakes på (väldigt söt, till min lägenhet)
♥ Diskborste (lägenheten)
♥ Blommiga dammtrasor :P
♥ Militär grön shortsdress <3
♥ Klänning/tunika

Hittade denna goding, gillar modellen och färgerna väldigt mycket. Dock för kort som klänning men funkar super med shorts eller cykelbyxor under.

Sprang på den här av en ren slump (sista exet) och provade den (har fått för mig att jag ser ut som en struts i shortsdress) och så av någon anledning så passade den ganska bra och var skitsnygg. Dessutom var den på rea (rea i Ullared, fattar ni?) så den kostade mig endast 65 kr =)
Båda plaggen är dock mycket snyggare i verkligheten.

Många tycker Ullared bara är billigt skit, jag tycker där finns mycket riktigt bra, snygga och användbara grejer och billigt är det verkligen (klart det finns skit också men det låter man ju stanna i varuhuset) ! ! !
Alla de här ca 40 användbara, snygga och bra grejerna hamnade på runt 1000kr.

Storshopping

Vi som inte skulle handla något hahah...Jo klart vi skulle handla men det blev nog lite mer än vi beräknat (som vanligt)...
"Vi ska inte köpa massa skit nu" sa vi till varandra innan vi gick in men vi får väl allt se hur bra alla i familjen höll det...Jag är i alla fall nöjd med mina grejer, visar er senare=)

I bilen på väg till...

God morgon!

Kolla inläggstiden på det här inlägget...Jag är uppe extremt tidigt och ja, det har sin förklaring...
Vi ska till Ullared haha (och har en bit att köra)! ! !
Har varit där någon gång innan och tycker det är riktigt kul faktiskt, serien är riktigt klockren också, man kan ju alltid hoppas Rose-marie o Kjell är där hahaha :P
Återkommer senare med troligtvis massa fynd att visa er.

Ute

Har precis badat i sjön....RIKTIGT varmt (och jag får ändå klassa mig själv som en liten badkruka). Men efter bara någon minut i solen är man lika varm igen.
Vädret är så sjukt underbart och man vill verkligen inte sitta inne så därför ligger jag nu ute på bryggan med laptopen framför mig. Nu ska jag käka lunch i trädgården...

Osminkad och ofixad o med sommarblekt hår åt alla håll...precis så ska det vara;)
Haha varför blir man aldrig brun på sidan av kroppen...fett irriterande ;)

Härlig måndag!

Måndag idag, normalt sett den tråkigaste dagen på hela veckan men för tillfället inte så pjåkig alls...
Ligger nämligen och steker ca 2 meter från sjön här i sommarstugan och jag funderar starkt på att förflytta mig de där 2 metrarna ner i vattnet för det är attans vad varmt (men skönt) det är.
Senare idag ska vi även sjösätta vår båt, om vi får igång den det vill säga...

PUSS!

Wonderfulfeeling

Först tränar man hårt så att svetten rinner sedan slänger man av sina löpar skor och springer rakt ut i sjön här i stugan...Underbart!

sunsunsun

SUN!

Heej snyggingar!

Solen strålar och idag blir det till att vara ute och sola och bada hela dagen och sedan ta och köra fys och intervall träning ikväll. Hoppas ni också njuter av vädret!

PUSS!

Kanske inte där man helst vill vara...

Köttbullen själv haha;)

Årets varmaste dag idag har tillbringats i en bil men nu är vi i alla fall framme i stugan hela familjen, eller nja inte riktigt, brorsan håller ställningarna i Malmö.
 Här är bilder som togs för någon dag sedan då det blev årets första dopp i havet...Något man mer än gärna också hade velat göra idag men imorgon ska det underbara vädret utnyttjas i alla fall, med bad och sol.

Efter ca 3-4 timmars konstant packande är ...

dsc02088 (MMS)

Efter ca 3-4 timmars konstant packande är vi nu på väg till sommarstugan i småland. Ska av och äta nu och sedan fortsätta resan i den stekheta bilen:) hörs sen.

Precis varit och jobbat på jägersro(eller ...

dsc02054 (MMS)

Precis varit och jobbat på jägersro(eller snarare hängt där eftersom det är typ det vårt jobb består av) och spelat lite basket o haft det trevligt. Nu ska jag sova för att imorgon gå upp och packa sjukt mycket eftersom vi ska till stugan nu en månad o under den tiden ska jag även på landslagsturnering/läger plus att jag ska lämna lite grejer i södertälje inför flytten så det blir verkligen till att packa imorgon. Måste också tillägga att jag har fått tillbaka min mobil från lagningen (lycka!) så nu fungerar den igen. Måste också säga HERREGUD VILKEN FOTBOLLSMATCH,stackas ghana asså men kul och spännande slut för oss tittare hehe...:) Nu ska jag sova,natti!:-D

2:a

Hahah...!

God morgon!

Jag är uppe förvånadsvärt tidigt idag, anledningen till det är för att jag ska in och träna (som pricken över i:et glömde jag min cykel hos en kompis i förrgår så får gå ner till bussen, typ 2,5km) och sedan käka lunch med hela Malbas f94 och sen efter det blir det till att jobba på American days på Jägersro.
KOM DIT! Det blir underhållning med massa musik, streetbasket, breakdance, tjejhörna, tävlingar, mat och massa annat. Börjar 17.00 på Jägersro!
Nu måste jag rusa...

hA DE BäsT!

Ps. Eclipse igår var bra, inte wow men absolut sevärd. Dessvärre så stängdes hela filmen av när det var 5 min kvar (som mest spännande) och var av i 10min. Men vi fick en gratis biobiljett som ersättning så det var det värt! ;)

Jag hittade fram tillslut! Eller tja...det...

dsc02048 (MMS)

Jag hittade fram tillslut! Eller tja...det var snarare så att två pers kom med varsin cykel och hämtade mig haha:) Nu vi steka lite till här i solen efter att ha tagit oss ett dopp i havet. Sedan bär det nog in till stan för att käka glass innan vi ska på bio och se eclipse:). Najs är vad man kan kalla det! Puss