Hårtips



Kommentar av Fanny
hej paulina!
tänkte just på hur långt hår du har, så himla fint!
jag har försökt spara i flera år men det vill inte växa utan att se ut som en himla risbuske! kan du inte skriva ett inlägg om dina bästa hårtips och om hur man sparar ut det till långt?
älskar din blogg! puss

Svar
Man blir ju tårögd haha, taaack snälla! :D Okej, tyvärr är det så att jag i stort sett inte gör någonting med mitt hår men ska försöka ge lite basic tips eller i alla fall berätta vad jag gör/inte gjort med mitt hår.

♥ Jag har aldrig färgat/slingat mitt hår.
♥ Jag tvättar det max två gånger i veckan
♥ Jag har låtit det växa i jämna parti och inte klippt upp det (lite lite bara, det är lätt att det uppfattas kortare när man klipper upp det)
♥ Häller citron i håret på sommaren så bleks det lättare
♥ Det gick 1 år och 2 månader innan jag klippte mig (hahah det var extremt)
♥ Jag använder aldrig platttång och väldigt sällan locktång (fast jag skulle vilja göra det men inte så aktuellt att stressa med det på morgonen när man mer än allt annat vill ligga i sängen så länge som möjligt)
♥ Sover alltid med nersläppt hår (som om det skulle ge några konsekvenser?)
♥ Tuperar håret (ibland) lätt på sidor för att få mer volym

Mina tips är att...
♥ Variera din frisyr lite oftare. Oftast kör man på en och samma frisyr som man trivs med (även jag) men om man varierar frisyrerna lite ibland känns håret helt plötsligt roligare. Det kan vara allt från att sätta en sjal i håret till en slapp hästsvans. Jag älskar min flätfrilla som jag brukar köra på. Enkel, snygg och lite annorlunda.
♥ En annat alternativ är att du kan fläta några flätor i ditt hår efter att du duschat. Dagen efter släpper du ut det och sprayar lite spray i det och voila, så är du locktott för en dag! :D
♥ Anpassa dig efter ditt hår, alla kan inte få jättelångt hår, alla passar inte som brunetter. Det gäller att gilla läget och göra det bästa av det situationen. Hitta dina egna favoritfrisyrer som just passar din hårtyp.
♥ Det är också bra att hitta något shampo och balsam som är bra för ditt hår och som du trivs med (själv kör jag bl.a Wella och VO5)
♥ Var rädd om ditt hår, det finns så många som färgat håret...när du väl börjar är det svårt att sluta, framförallt om du bryter helt mot din naturliga hårfärg, det sliter så enormt på håret i längden.

Har du något annat bra tips får du jättegärna dela med dig av det?

Kommentarer
Postat av: DESIGN BY EKBERG

ooh tack så mycket hoppas du får en fin kväll.

2009-03-01 @ 01:06:06
URL: http://designbyekberg.blogg.se/
Postat av: fanny

tack så jättemycket! <3

2009-03-01 @ 16:47:58
Postat av: Alexandra

tack för tipsen!:)

2009-03-01 @ 19:02:47
URL: http://sandystardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0