Vem vinner ikväll?

Ikväll är det ju som säkert många vet den stora rafflande FINALEN i Melodifestivalen! Tvivlar ni på var jag kommer att befinna mig så kan jag meddela att jag kommer vara bänkad i min soffa. Ska bli ruskigt kul att se vem som tar hem segern.

Men ett litet problem för oss svennar ute i vårt avlånga land är ju om vi ska rösta med hjärtat eller på den som vi tror klarar sig bäst i Moskva?

Här har ni vad jag tycker om bidragen rakt på sak!

Måns Zelmerlöw, Foto: Carl-Johan Söder

Han är ju för söt att kolla på och numret med ljud, ljus och dans är lysande. Låten diggar jag också, den liknar dock Cara mia väldigt mycket men vem har sagt att det ska vara en nackdel?

Caroline af Ugglas, Foto: Carl-Johan Söder
Men snälla snälla, kan någon berätta för mig varför hon är i final? Fine, hon är unik och speciell men nejtack, jag klara mig utan hennes låt. Ni kan ju också försöka föreställa er hennes verision på engelska, haha :D
Snälla snälla, gör så att hon inte placerar sig bra.


Foto: Carl-Johan Söder
En riktig pop låt och gillar de "lugna" partiet i början och att det sedan bara accelererar och höjer tempot. Har inte hört låten så mycket än (missade deltävlingen i Malmö) men den tilltalar mig ändå och kommer tankas in i min ipod. Hur placering blir för henne är svårt att säga. Jag tror att antingen så är hon med högt upp och slåss om vinsten annars hamnar hon långt ner med få poäng från jurryn.

Foto: Carl-Johan Söder
Sorry men jag gillar inte hårdrock, även fast det kanske kan gå hem i Europa. Den är väl inte jättedålig men det är verkligen inte min stil.

Emilia Foto: Scanpix
Hennes låt är annorlunda och väldigt skön, något jag gärna har i lurarna.
Om det är en vinnarlåt tvivlar jag dock på.


Alcazar, Foto: Carl-Johan Söder
Alcazar har sitt speciella stuk som jag oftast gillar. En najs discodänga men grym koreografi, de har ju placerat sig bra de andra åren så de kan bli vassa ikväll. Jag tycker dock det inte riktigt känns som "Alcazar" med den nya kvartetten men tack godegud att det inte la av.

Sarah Dawn Finer, Foto: Carl-Johan Söder
Låten och framträdandet är väldigt fint och hennes röst är hur underbar som helst.
Men jag vet inte...det är ändå något som gör att jag inte faller för låten. Tycker mer om när det är lite mer go i låtar och inte så förutsägbar om ni förstår vad jag menar. Det är ändå ett speciellt lugn i hennes låtar även fast låten egentligen har vissa ganska fartfyllda delar. :P 


Foto: CJ Söder, SVT
MIN FAVORIT!
Så jädrans grym låt som direkt sätter sig i både i hjärnan och i hjärtat. Dansar gör de ju också så sjukt snyggt och hela dom är sååååå snygga. Bör kanske också tillägga at jag är ett STÖRT fan av DANNY!!!!!!
(em liksom kan man bli bättre, snyggare och grymmare?...em,NEJ) Deras låt känns också som att den kan gå hem hos många.
Baby HELLO! 


Påminner om Turkiets och Ukrainas vinnare i Eurovision song contest. Så den hade nog funkat bra i Moskva men nu är det där igen med hjäratat eller hjärnan. Jag röstar med hjäratat och då placerar hon sig lågt.

Molly Sandén, Foto: Scanpix
Hon är så söt och har en sådan otrolig röst och att hon bara är 16(eller 17?) är ju helt otroligt. Trots det så är själva låten egentligen ganska tråkig och sticker inte alls ut. Jättekul att hon kom till final men tyvärr ingen vinnarlåt.

Malena Ernman Foto: Marit Solblad/Vi-Foto
Man kan inte urskilja vilka ord hon säger, melodin helt okej men låt = NEJ!


Det här är mina åsiker, nu vill jag mer än allt annat höra dina!!
VEM VINNER?

Om 1 timme och 10 min drar hela kalaset igång, får väl se om mina åsikter om låtarna ändras under kvällen...


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJA EMD & MÅNS





&tack för feedbaken om min design :)

2009-03-14 @ 19:12:46
URL: http://juliaalfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0