August 15

Heyheyhey!
 
Tredje 7am träningen denna veckan idag men börjar redan vänja mig trots den icke morgonmänniska jag är. Var sedan på lektion, käkade och hade individuellt och gruppmöte med våra "studievägledare". Var därefter och gjorde min rehab och nu är jag faktiskt tillbaka på mitt rum, tidigare än vanligt (typ 5). 
Träffade första svenskarna på skolan här igår, det var rätt komiskt faktiskt eftersom jag först såg två killar bakifrån i receptionen där jag bor och min första tanke var, de skulle ju kunna va svenskar. Blev rätt chockad när de sedan går förbi och jag hör att de pratar svenska med varandra. Trängde givetvis mig på och kändes fett skönt att få prata lite svenska här haha även fast ja bara varit här knappt 2 veckor. Tror nog faktiskt här är en hel delsvenskar/skandinaver (man kan nämligen tex. läsa en skandinavisk kurs) men svårt att hitta de bland alla tusentals människor. När riktiga skolan startar vet jag dock att fler kommer hit...
 
Imorgon ska vi göra något rätt coolt, vi ska mäta vår fettprocent och vår muskelmassa i kroppen i en slags maskin för att sedan kunna återgå till de och se om det skett någon förbättring. Sifforrna säger väl egentligen inte så mycket nu eftersom jag inte har något att jämföra med men det här är bara en av alla speciella och häftiga maskiner de har här. För någon dag sedan fick jag även kontrollera min bollkontroll genom att göra olika bollbehandlingsövningar med en speciell basketboll med ett chip inprogramerat som är kopplat till datan som räknar ut speed, höjd, kontroll och annat man har på bollen när man studsar eller skjuter den. Man kan även se hur hög båge man har på skottet, hur snabbt man skjuter och massa annat. En rätt sjuk sak som också används för att kunna förbättra sig själv.
 
Tanke på att jag just nu har 3 klasser (normalt på sommaren har man 1 eller 2) innebär det att jag har en del att göra i skolan. Har massa saker man måste läsa som jag inte riktigt är van vid på samma sätt som i Sverige. Så ska nog försöka ta itu med de lite nu under kvällen. 
Igår kom våra skyltar upp på våra nya platser i omklädningsrummet, även fast jag fått en hörnplats av någon anledning (finns fler lediga platser) så kan jag inget annat än älska vårt omklädningsrum. Finns alllt från mat till fällbara fåtöljer/soffor och tv-spel där inne. 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Så djävla cool med så stor belyst namnskylt - i ett omklädningsrum! Visar väl lite på att det både finns gott om pengar o stor respekt o uppskattning för er spelare!

2013-08-15 @ 06:33:41
URL: http://nogg.se/magganpuh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0