Full fart

Tjoo !
 
Har nu kommit hem för dagen och andas ut här i sängen. Hade träning 07.00 imorse, först gym sen basket och sen rehab. Duschade sedan snabbt, tog en smootie på vägen och begav mig mot min lektion. Hade psykologi idag och idag var det faktiskt rätt lätt. Vi pratade om könsroller och hur mannens och kvinnans beteende i samhället är men en i klassen kände också för att försöka reda ut vilken läggning man har om man som kille tänder på en transvestit...Americans! Har dock prov på onsdag (och ett på torsdag och förbereda för ett till imorgon) så måste nu plugga massa. Känns rätt konstigt att gå i skolan igen, när man tog studenten tänkte man liksom shiit skönt nu ska jag inte plugga på länge haha men nu är man här igen. Käkade därefter lunch och hade sen möte med en doktor här. Beundrar verkligen deras medicinska utrustning och tillgång till läkare/fysios här. Har nog träffat 4-5 olika som har kollat mitt knä och jag kommer nu följa upp med denna läkaren varje vecka för att se hur utvecklingen går för knäet har som sagt varit irreterat och jag har haft mycket värk/smärta som vi nu försöker få bort.
Därefter var det dags för brigde igen. Har både grupp och individuell brigde men idag slog vi samman båda och fick idag öva på att göra muntliga  framträdande. Fick en fråga och hade bara 5-30 sekunder på oss att förbereda oss för att sedan prata i en minut. De va bara jag, min roomie och våra två lärare så ingen publik direkt men trots det något som är bra att öva på. Har pratat mycket om muntliga framförande nu och även fast det kanske inte är det roligaste jag vet så känner jag ändå att jag hanterar det bra på svenska, på engelska är det däremot betydligt svårare. Vi skulle räkna hur många gånger man säger hmm, ehh eller liknande men amerikaner säger mer ahm, like osv. kom vi fram till. Fick därefter fylla i en sjukt lång enkät och som grädde på moset fick vi oförberett göra två prov. Tidsbegränsade prov som testade läsförståelse och ordförråd, vet faktiskt inte riktigt vad syfte det var med de proven men fler prov väntar sa de. Skulle därefter haft open gym men det blev inställt så istället för att sitta och vänta en timme på att hallen skulle bli ledig drog vi nu istället hem och ska antagligen tillbaka till hallen senare och skjuta istället. 
Fick fråga angående vem som är vem av de namn som jag skriver om. Lu (Luiana) är min roomie som jag bor med och är från Portugal men varit på junior college här i USA sedan 2 år tidigare (så är 21 bast nu). Sav eller Savanna är en annan freshmen som jag också hänger mycket med och som var med på bilderna från igår när vi va i Santa Monica och är väldigt lång (ca 208).
 
Har faktiskt inte tagit några bilder idag så låter istället denna bilden tala...
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Ja, du har häcken full ser man ju! Men det kan du ju ha ! Du fixar det mesta!
Skönt att de kollar ditt knä så noga! Bättre förutsättningar för rehab kan du nog inte få nånstans i världen o absolut inte i lilla Sverige! Så vad som än händer så är du under de bästa förutsättningar på gång....
Kul att få veta vem som är vem så man hänger med när du snackar om roomies och lagkamrater!
ha en go tisdag när du nu vaknar upp efter en, förhoppningsvis god natts sömn.
Här har vi uppvaktat Olga på 15 årsdan och skjutsat henne till hennes skolstart! Hon fick glasstårta efter önskemål, då hon har svårt att käka annat. Hon fick insatt tandställning förra veckan o det tar väl ett tag att vänja sig vid!
Kramelikram!

2013-08-20 @ 14:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0