The first half completed

Då har man avslutat sin tredje vecka i skolan här (inga lektioner på fredagar) och skrivit sina 2 första prov här in the US.Anorlunda provuppläggning och en del förvirrande ord men tror trots allt att det har gått helt okej, i alla fall för att vara första proven. Nu väntar ytterligare 3 veckor av summer school, sedan ett upphåll på 1-2 veckor innan riktiga skolan och allt annat drar igång ordentligt. 
 
Igår vad Jon Gordon och pratade med oss, hela laget och all personl va samlade i filmrummet och det var faktiskt väldigt inspirerande. Vi har under sommaren läst hans böcker, jag har läst "The Engery Bus" och de andra i laget har läst andra böcker av honom. Han pratade om positivitet och mental inställning och givetvis är det saker jag har hört förr, men hans inlevelse och drivkraften inom honom gjorde att man tog till sig det på ett annat sätt som jag hoppas ska hjälpa oss som lag. Det handlar hela tiden om att vara på sin topp, vi har ord och quotes som står för vem vi är och något vi ska utveckla och jobba utifrån när vi tränar. Det är väldigt typsikt USA att ha massa såndana här bitar så antar att det är något jag kommer bli van vid och förhoppningsvis också lära mig av. Jon Gordon var i alla fall en utav de mest positiva och glädjespridande människorna ja träffat och alla gick därifrån med ett leende på läpparna då hans energi verkligen smittade av sig.
 
Idag är en dag då jag är hemma förvånadsvärt tidigt, var klart runt 4-5 tiden, chillade och kollade tv i omklädningsrummet och är nu på rummet och väntar in min roomie för att gå och käka. Inget pluggande idag heller, så skööönt och imorgon väntar träning 7.30, rörelseanalys och minigolf. Kommer säkert dyka upp fler planer men det är vad som jag vet väntar nu.
En av få saker Jon Gordon pratade om....
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Så inte nog med alla fantastiska upplevelser du får vara med om, du kommer dessutom att bli så klok, smart o positiv så du blir ännu duktigare än vad du redan är på det mesta! Tror inte du hade kunnat tillskansat dej allt det där nån annanstans.Men i amerikat är allt möjligt! Härligt!

Är ju så spännande för oss här hemma att få inblick i din nya exklusiva värld ! Tack för du tar dej tid o delar med dej!

2013-08-23 @ 06:53:40
URL: http://nogg.se/magganpuh
Postat av: Ina

Ja, vad spännande .....UCLA bokar t. om. In de bästa föreläsarna om positivt tänkande........man kommer långt med det :)

2013-08-25 @ 21:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0