First quarter at UCLA

Då har man avslutat sin första quarter här på UCLA. Känns rätt skönt att kunna säga det. Tog ju summer school när jag kom men nu har jag även gått en riktigt quarter (vi läser tre teminer) och det är helt sjukt var tiden gått fort. 
Tänker tillbaka på när jag kom hit och det känns på riktigt som tiden sprungit förbi. Har givetvis haft sina ups and downs, med en stor majoritet av ups och jag är verkligen så sjukt glad över att jag är här och är sjukt tacksam för allt jag får göra och uppleva här. 
 
Idag hade vi julfest hos Coach Cori och våra sponsorer var där och hade sponsrat en stor fet middag, kom dit och pratade med oss samt sponsrade med gåvor till vår white elephant game som vi körde. I Sverige tror jag en del känner till träningsspelet (man slår tärningar och väljer/snor paket från varandra), det här var något liknande men utan tärningar och istället bara nummer eftersom vi var drygt 30 pers som spelade. Ingen visste ju vad det var i paketen men det var allt från mössor, till presentkort på Victoria Secret och beats. Tyvärr var det inget jag lyckades få till mig utan jag fick 3 filmer istället. Stor god middag, mycket folk och händelser runt omkring oss är numera typ saker man är van vid men något man bör stanna upp och se på ännu mer och verkligen värdesätta. För det är egenltigen helt sjukt hur många människor (och pengar) som det är runt omkring oss i olika former hela tiden som gör allt för att hjälpa oss och vårt program till att bli bättre och få en bättre upplevelse. Men givetvis handlar det om att ge från oss också....Det är mycket träning och mentala förberedelser/ansvarigheter/uppdrag man måste göra men vi får också tillbaka väldigt mycket.
 
Kändes riktigt bra med min basket på senaste, känts bättre och bättre och känt att processen gått framåt. Så nu när jag äntligen fick börja cutta och göra mer grejer la jag in extra basketträningar med coacher och lite annat och givetvis straffar det sig....Fick avbryta i tisdags efter att jag kört på ett tag (ingen basket med kontakt än!) eftersom det började göra ont på ett ställe jag aldrig känt förr. Visar sig nu att jag fått en överbelastning typ och mitt knä är svullet. Ingen allvarlig grej men har ont och svullnaden gör att jag inte kan springa eller träna som innan. Kan ta allt från någon dag till någon vecka att försvinna men hoppas bara så fort som möjligt, för nu såg comebacken inte ut att va allt för långt borta!
 
Ska inte fortsätta att skriva en enorm bok här nu men tänker bara uppdatera lite. Imorgon drar vi till San Diego och lirar på söndag. Kommer tillbaka till campus söndag kväll och tidigt tidigt tisdag morgon beger jag mig till Sverige!!! Är sjukt excited och ska bli riktigt riktigt kul att träffa er alla underbara där hemma både i Södertälje och Malmö!!
 
Bjuder på lite bilder från när vi var i Westwood och hade födelsedagsmiddag för Savanna samt lite från vår julfest idag. Inte de bästa bilderna kanske, märker att mitt nya skal på min telefon gör bilderna vita typ.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0