Kalas

En solig fin dag som spenderats först på gymmet och sedan med vänner här i Växjö då vi firade Pierre som fyller år imorgon. Kändes som en enorm frihet när jag imorse tog vår bil för första gången själv och drog iväg och tränade. I Malmö har jag alltid varit beroende av att bli skjutsad för att det inte gått några bussar precis där vi bott. I Södertälje har jag nu inte heller haft någon egen bil men nu fick jag äntligen ta vår bil och dra iväg och säger bara tack och lov att jag nu tagit körkort. Så skönt! Hade sedan en trevlig dag med fika ute i det fina vädret med Växjöbo. Imorgon blir det att gå på stan och bl.a. vinka iväg två vänner här från Växjö som ska ge sig på något väldigt unikt, de ska cykla ca 150mil till Frankrike för att stödja barncancerfonden. De har tränat länge inför det här och är väldigt imponerande!
Eftersom min blogg varit så död på sistonde känner jag att jag måste steppa upp lite så för första gången på länge, lite bilder på mig, mamma och outfit från idag!
 


 

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Förstår din frihetskänsla med din första körning!
Jag glömmer aldrig min!
Den gick med en gul Volvo Duett till Krapperups slott i Skåne för att hämta 4 tjog ägg till Stadshotellet i Höganäs, där jag jobbade som receptionist!
Blev alldeles salig när Källarmästare Ekdahl undrade om jag ville köra bil när jag kom tillbaks till hotellet efter uppkörningen.
Klart jag ville!
Och tog glatt emot bilnycklarna som han med en blink kastade till mig! Sen susade jag stolt iväg genom stan och ut mot Mölle och Kullaberg!!!

Den känslan är en av de bättre jag hittills känt!
FRIHET att själv ta sig nånstans, att styra kosan dit man vill utan att anpassa sig till nån annan!

2013-07-08 @ 00:53:51
URL: http://nogg.se/magganpuh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0