Väderchock!

Hejhej!
 
Idag var en speciell dag. Det regnade! Gick till min lektion imorse och när jag kom ut möttes jag för första gången av grå himmel och reeeegn! Hade som vanligt bara på mig linne och shorts men blev till att sätta på sig en tröja. Jag har dock aldrig sett människor så förberedda och det verkade bara va jag som trotsade med shorts. Helt plötsligt hade varenda människa långbyxor och jacka på campus och det kryllade av paraplyer. Folk betedde sig som det blivit vinter och jag kunde inte låta bli att skratta lite...En i mitt lag tog liksom fram mössan och var typ redo för snö, man ba det är vatten, ta det lugnt!
Det lär dock inte vara något långvarit utan ser ut att bli bättre imorgon igen.
 
En annan sak som berörde mig idag var mitt möte hos international center idag. Har en del pappersarbete att fixa i och med att jag är international så jag och min portugiska vän var där och vi hade sedan länge vetat att vi ska fylla i några test online. Grejen är bara de att testen är det dummaste jag varit med om och make NO SENSE! De är massa frågor om vilka exakta papper man ska ha om man ska resa hit och dit, vilken avdelning man ska vända sig till om man tappat bort en speciellt papper, vad Max som är senior ska göra om hans I-20 går ut och massa andra dummar frågor med 5 långa/liknande svarsalternativ till alla frågor och man måste ha ALLA rätt för att testet ska godkännas. Man får alltså sitta och göra om testen tills man får ALLA rätt och när man gör om det kommer det nya frågor och svarsalternativen byts ut. Vi båda har lyckats slutföra 6 av 7 test men det sista testet är 11 frågor med helt random frågor och svarsalternativ och det är fan omööööjligt att gissa rätt på alla dem. Har frågat alla våra akademiska medhjälpare, akademiska chefen, en kille som hjälper alla international students och idag gick vi till och med till de här internationella centret (de som vill att vi besvarar de här testet) och inte ens dem kan hjälpa oss!! Blev typ upprörd och försökte förklara att de är omöjligt men de ba, you have to do it!!!! Har nog redan försökt 35 gånger (utan att överdriva) och blir bara mer och mer irriterad, haft 85% rätt som mest men helt ärligt, finns ingen vettig mening med detta! Om jag inte slutför de före fredag kommer mitt bruin card sättas på hold dock så vet inte vad jag ska göra faktiskt...I detta fall får jag nog bara hoppas på va Timbaktu säger, de löser sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0