Break

 
 
 
Heey!
Sist jag skrev hade jag precis avslutat summer school och lov väntade. Nu har vi varit lediga från skola i en vecka och sjukt skönt att inte behöva plugga. Vi har inte heller haft basketträningar men har kört gym och rehab som vanligt. Har aldrig varit så stark som jag är nu, får kommentarer hela tiden och känns skönt att åtminstode kunna bygga lite muskler nu när man inte kan vara på plan. 
Har haft en skönt och riktigt kul litet break nu i alla fall. Började med att spendera helgen hos Karis familj där vi blev uppassade med god mat, åkte till stranden, spelade kort med hennes syskon/kusiner, gick till kyrkan (då har man testat på de också) samt var och kollade när Sparks spela. Från att inte varit speciellt insatt i varken WNBA eller Sparks har jag nu på en vecka sett 3 Sparks matcher, fått se Sparks träna, varit backstage efter Sparks matchen, fotats med NBA spelare och sett de allra största basketstjärnorna på damsidan. Förutom Candace Parker som spelar för Sparks och som blev MVP har jag sett Britney Gringer, Lisa Leslie och Diana Taurasi. Helt stört!!  De allra bästa i världen är här, precis i närheten och verkligheten har aldrig känts så overkligt haha.
 
Har dessutom blivit bortskämd av Farhiya när jag bodde hos henne i veckan och riktigt kul att se hur hon har de, se henne spela och se och hur proffslivet är. Grymt skönt att få prata svenska också och hon hade till och med lite svensk mat som hennes familj tagit med eller som hon köpt på Ikea. Måste åka till Ikea asså bara för att köpa mat! Vi hann även shoppa i en galleria nära henne, snacka av oss och käka massa gott. Cheesecake Factory, Yogurtland,gifflar, Oreo kakor, you name it! Hängde även lite vid hennes pool (hade även en utomhus jacuzzi) och tränade i hennes gym som de hade precis där de bodde. Rätt impad av att hon dessutom tagit körkort här i USA så precis som alla andra amerikaner tog vi bilen överallt och hon och hennes team mate körde även tillbaka mig till campus i onsdagskväll.
 
Känns som jag kan berätta hur mycket som helst men ska försöka sammanfatta lite. Igår flyttade vi in i våra single room och säger bara yeees! Så mycket bättre än våra doubles som vi hade under summer school. Nu känns de mer som att man har ett hem och har hållt på och fixa här så när jag är klar kommer ja visa hur det ser ut. Var också på Sparks första slutspels match igår. Det förlorade tyvärr och måste nu vinna på söndag för att hålla sig kvar. När vi sedan går backstage efter matchen står självaste Lisa Leslie där. Hon står och pratar med en kvinna i 5-10 minuter och jag och min roomie står som två små barn en liten bort ifrån dem och väntar in henne. Nöden har dock ingen lag så vi sprang snabbt på toa, ja skojar inte de tog max 2-3 minuter och när vi kommer ut var hon borta. Min roomie började typ gråta (ja med!) men 5 minuter kom en kille från Lakers som vi pratade med (med en svensk tjejkompis!!) och en annan basketlegend. 
 
Shit märker typ att min svenska blivit sämre haha, hoppas inte det är något märkbart dock men nu ska jag fortsätta fixa mitt rum här och även öppna min Frozen yogurt Ben & Jerry (choklad såklart!) som jag köpte idag för typ 35 spänn!!
 
Im out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0