Getting closer

Hej!
 
Denna introduktionsvecka börjar lida mot sitt slut och idag har vi varit på ytterligare introduktioner/möten och tillställningar. Det är verkligen beundransvärt att se hur mycket kraft och tid de lägger ner på att informera oss om alla saker och allt som finns vilket är väldigt bra framförallt eftersom campus är så stort. De skulle förklara var en byggnad fanns på campus och förutom den muntliga detaljerade förklaringen han gav till oss, sa han att det finns kartor online där det är markerat exakt var byggnaden är, man kan också hitta byggnaden markered i vår hand planner och det finns till och med en video online där människor filmar sig själv gående till byggnaden som man kan kolla på. Det är ungefär så det känns ibland här, de försöker verkligen hjälpa en och ibland är det till och med överstyr haha. 
 
Snart börjar dock "allvaret". Jag är excited (varför finns det inget bra svenskt ord för det?) men inser också att det antagligen kommer bli tuffare nu. Summer school var inte världens lättaste direkt men nu kommer även träningarna bli regelbunda lagträningar och betydligt längre. Jag hoppas dock att amerikaner överreagerar lite när de säger att man kommer va sååå upptagen nu. För jag har mitt skol schema/tränings schema och jag är ganska van vid busy days så förhoppningsvis kommer de gå bra. Tror mina klasser ska va rätt okej också som jag ska ta nu och jag kommer även ta de med några av mina team mates vilket kommer va betyligt bättre jämfört med summer school då jag va ensam i mina klasser. Jag ska läsa en Education class (någon typ av klass som de flesta freshmen tar), English Comp 2 och Scandinavian history and literature. Vi har till skillnad från många andra college quartera istället för semesters, vilket på svenska innebär att vi läser tre terminer på 10 veckor istället för 2 terminer på 15 veckor. Färre kurser som man läser samtidigt men kommer ha prov oftare så får se hur jag känner för det när vi börjat. 
 
Så idag hade vi först ett introduktionsmöte med alla freshman atleter. Vi alla fick presentera oss (pass the microphone) väldigt kort och det gavs extra applåder när vi internationella atleter sa vart vi kom från. Sedan väntade träning vilket inkluderade basket, gym och rehba och därefter hade vi möte om lite akademiska grejer med laget och om NCAA regler. Därefter avslutades det med BBQ utomhus med alla atleter. Det delades ut pris för den sport med högt GPA (snitt betyg) och vi alla fick vår s.k. "swag bag" vilket var en nice Adidas gympapåse typ med skolmaterial och snacks i som en liten goodiebag.
 
Kvällen avslutades med en jävligt god rent ut sagt brownie glass (som vi från och med nu kan äta varje kväll om vi vill) och chillande i mitt rum med mina roomies här. Vi är verkligen ett lag med så olika personligheter men så kul och lära känna alla tjejerna bättre och bättre nu. 
Inte blivit några bilder idag faktiskt så bjuder på en låt som jag just nu går på repeat hos mig, vet inte om ni lyssnar på den i Sverige eller ej men oavsett, en skönt låt! 
 

Kommentarer
Postat av: Ina

Ja.....de vill verkligen väl om allt . Så kul med träff för freshment atleterna:)

2013-09-26 @ 20:18:11
Postat av: Ina

Ja.....de vill verkligen väl om allt . Så kul med träff för freshment atleterna:)

2013-09-26 @ 20:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0