Testing

Heej!
 
Då har man troligtvis varit på sitt sista introduktionsmöte och idag var det för alla internationella atleter här på skolan, vi var runt 40 stycken var av nu var 5 svenskar! Rätt sjukt faktiskt och tror vi gick om Canada nu så vi är flest. Det finns dessutom fler svenska som är icke athleter på skolan så vi kan snart bilda ett litet eget samhälle här. 
 
Hade träning imorse som bestod av testing. Vi har länge vetat om att vi i slutet av sommaren skulle testas på olika saker och idag var det dags. Vi gjorde bollbehandling, Miken drills, 2-2, cykeltest, chins, push ups, plankan med vikt, skottövning och straffkast. Riktigt stolt över lagets prestation och kul att alla kämpande och så tävlingsinriktade människor. Vi var nämligen i lag och vinnande laget kommer få en dag off from konditionsträning plus Adidas kläder. Jag kunde givetvis dock inte göra alla delar men kändes rätt skönt att toppa alla övningar i gymmet. Det är rätt sjukt hur man faktiskt kan bygga muskler och en fördel med min långtidsskada är att jag nu är så betydligt mycket starkare än jag var innan. Går inte att jämföra...För ca 7-8 månader sedan kunde jag i stort sett göra en halv chin. Idag kan jag göra mellan 8-10 här i detta gymmet (vet inte exakt hur många jag kan göra på svenskt sätt men runt 5-7) och gjorde flest push up i laget och jag och en guard klarade även stå plankan med 20kg vikt på ryggen längst av alla. Känns faktiskt riktigt bra att "åtminstonde" kunna känna framsteg i gymmet när jag nu varit borta från basketplanen allt för länge. Basketbiten har jag mycket att ta igen. Mina coacher frågar mig hela tiden hur jag känner kring att inte kunna träna/spela och det är givetvis tråkigt, jobbigt och frustrerande men vill bara att mitt knä ska bli bra och det får ta den tid som de tar att komma tillbaka. Även fast det är sjukt hur mycket basketkänsla man kan tappar när man tvingas hålla sig borta från spel vet jag att det kommer komma tillbaka om jag bara ger det tid. Mitt knä är i alla fall nummer ett och jag hoppas bara det kan gå framåt nu.
 
Vi alla hade också vår första lektion idag, så nu har jag officiellt börjat riktiga skolan här på UCLA. På måndag börjar full träning också så sista lediga helgen på ett tag nu!
 
Bilderna börjar komma ut nu och här har ni vår lagbild från från feta fotografering som vi hade i början av augusti.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexander Wikner

Hej champ!
Kul att läsa att allt verkar gå i rätt riktning både med rehaben och i skolan, samt att du hänger med även fysiskt. ;)

Kollar in här någon gång då och då och ska bli grymt att följa resan tillbaka till planen!

Mvh
Alexander Wikner,
Fysansvarig SBBK

2013-09-27 @ 23:43:21
URL: http://https://twitter.com/Kaizen_P
Postat av: Ina

Waow!
Vilken häftig o cool lagbild! Så coolsnygg du är <3

2013-09-28 @ 22:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0