This is Hollywood

Okej jag kan med klarhet säga att idag var en utav de roligaste dagarna här än så länge. Jag och min roomie åkte idag, efter en skön sovmorgon in till Hollywood och tiden bara rullade förbi för vi hade riktigt kul. Vi hoppade bara på bussen i Westwood och ca 40 minuter senare var vi framme. 
 
Till att börja med träffade vi den mest random kille på bussen man kan tänka sig. Han sitter och lyssnar på musik och börjar från ingenstans börja göra massa situps och magövningar på bussen. Han känner på sina abs, använder sin ryggsäck som vikt när han gör magövningar och avslutar sedan med att äta en typ av återhämtningsmål. Han flyttar dessutom närmre oss och börjar prata med oss lite mellan sin träning och jag kunde såklart inte låta bli och fråga va han höll på med. Trodde jag skulle dö när han då svara" Im warming up my abs for my photo shoot that im going to, im a model". Höll skrattet inom mig men jag och min roomie höll på att dö. Framför oss sitter en 180 lång , tunn blond kille som försöker jobba på sina abs på bussen. Han verkade dock rätt insatt i modellandet så vad vet jag, det är kanske så man måste göra för att bli modell här i LA.
När han sen fortsatte prata verkade det dock som han ville att jag skulle gå på dejt med hans biffiga kompis samtidigt som han sa att svenska tjejers ögon är bland det vackrast han vet. Rätt speciell kille om man säger så men kunde inget annat än skratta. 
 
Vi hoppar sedan av bussen och tar oss ner till själva centrum i Hollywood och vi blir direkt påsprunga av Batman och någon annan utklädd person som vill ta bilder med oss. De sa de vill ha dricks för att ta bilder men inte trodde vi de ville ha 5 dollar var från oss för att ta en liten bild. Vi fortsatte vår gång på The Walk Of Fame och insåg ganska snabbt att det kryllade av utklädda människor som alla var där för att underhålla och ta bilder med turister för att tjäna pengar. Kom ihåg de från min visit men var inte riktigt säker på hur det funkade. 
 
Vi strosade genom Hollywood och The Walk Of Fame och såg massa kända stjärnor i marken samtidigt som vi planerade vart våra namn skulle stått. Var dock tvungen att hålla huvudet högt och hålla koll på människorna också för fick höra av Steave-O var i närheten. Några meter framför oss sedan möter vi också Steave-O. Någon kille tog bild med honom och jag var därefter snabb med att ta bild med honom och min roomie skulle va nästa men då kom en kille kom från ett annat håll och avbröt. Killen frågade om Steave-O ville ta bild med honom men han sa nej och jag tolkade det som att Steave-O inte hade tid utan han var tvungen att gå. Killen som ville ta bild blev upprörd och började helt plötsligt slå Steave-O och höll stryptag samtidigt som han skriker och omgivningen stannar upp. De slåss och det kommer blod ur Steave-O:s mun och jag fattar inte riktigt vad som händer. Två minuter senare reser de sig upp, ger high five, film teamet kommer fram och alla garvar. Trodde helt seriöst det var på riktigt men för er som inte vet vem Steave-O är så är han en kille som är känd från programmet Jackass där han testar på sjuka grejer, nära döden upplevelser som de filmar och som folk tycker är underhållande. Antar att detta var något liknande de gjorde och vem vet kanske är man med en liten del i Jackass om de nu fortfarande spelar in det.
 
Hinner inte gå långt förr än fler utklädda människor typ överfaller oss och vi kommer fram till platsen där massa kända människor gjort deras fot och handavtryck. Häftigt att se och nu hade vi även mer tid även än när jag var där på min visit i maj. Blev sedan indragna i en 5 dollars store där de hade en tjej som typ sjöng och pratade i mikrofon inne i butiken. Allting var 5 dollar mellan vissa klockslag och av någon anledning var man tvungen att shoppa med en varukorg där inne för att det skulle gälla. Fattade verkligen inte varför men köpte en keps och en Iphone laddare innan vi tog en paus och drog och käkade.
 
Fortsatte sedan vår dag i Hollywood med att spendera ca 1,5 timme i en skoaffär. Kan ju inget annat än att säga att det är tur för min ekonomi att jag har stora fötter för ohhh, jag har som rätt många andra tjejer också har mycket kärlek till skor. Jag har dock problem att hitta snygga skor eftersom jag har storlek 43 och i Sverige begränsas man till Converse och typ om du har tur hitta något på Deichman haha. Här däremot är utbudet större och när man idag gick in i DSW var det ju lite som att komma till himlen. Förhoppningarna var dock större kring utbudet för trodde de hade fler skor i min storlek men jag och min roomie hittade vår spot och provade skor hur länge som helst. Folk kan tycka de verkar konstigt men trots att man är lång vill man ha högklackat så jag och min roomie gick omkring där i affären som två jättar men trots vår längd var allt vi fick höra beautiful! Det slutade med att vi båda köpte ett par skor, något för höga men ack så snygga klackar som om jag känner mig själv rätt mest kommer stå där på hyllan. De var dock rätt billiga, sköna och passade mig (!!!!) så kunde inte låta bli. Kanske inte känner för att va 200 varje dag men det är en njutning att bara se på de också haha, visst tjejer?
 
Dagen var dock inte över där. När vi sedan är påväg tillbaka stoppas vi av ytterligare en "gatuunderhålllare", dock inte så utklädd men vi sa direkt att vi inte var intresserad av att ta någon bild för pengar. Han brydde sig dock inte om det utan ville bara att vi skulle ta bilder med honom. Han ba, fram med kameran och helt plötsligt samlades en stor folkmängd runt omkring oss och han kallade sig själv Mr. Muscles vilket förklarade en hel del. Han ville ta muskel bilder där vi båda spände våra biceps och innan jag hann reagera lyfte han sedan upp mig och höll mig med en arm samtidigt som han spände sin arm och ropade något till publiken. Själv skattade jag mest och förstod inte riktigt hur jag hamande här i en muskeljättes famn med massa människor stirrande på mig. Min roomie var next och tror vi bjöd på rätt bra underhållning till folket runt omkring där.
 
Vi var även givetvis och tog oss en titt på Hollywood skylten här även om vi inte åkte upp dit idag. Såg den i alla falll på riktigt denna gång och inte på film! Avslutade sedan denna underbara dag med Subway mat och mys och prat i våra nya rum här med två andra tjejer från laget. Kan inte säga något annat än att detta var en greeeeat day!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pelle

Hopplöst att gilla skor när man har stora fötter. Samma för mig, har 48 och passar alltid på att köpa skor när jag är i USA (New York).

2013-09-22 @ 18:19:06
URL: http://www.pellehusvall.blogg.se
Postat av: moster kitt

å va kul att läsa du skriver så kul o mycket. här i Stockholm har hösten kommit lite ..det har ju varit så fint o varmt väder här badade 6 september. men nu är jag är sjukskriven har opererat mitt öra fått ny trumhinna o lite till i örat så får jag inte ha vatten i örat på 2 månader. satt i solen på balkongen igår o inga strumpor är på ännu. men du har ju skönt väder hela tiden ser lagom varmt ut. Noomi växer o lias är så rolig du kan följa jeanttes blogg livetsunderbarastunder hon länkar ju inte längre på facebook. Kramar i massor Paulina och lycka till

2013-09-22 @ 21:35:25
Postat av: Ina

Åh.....ha ha så roligt då! Det låter ju helt random ......killen på bussen o de där som började fake slåss! Allt för att det ska bli uppmärksammade på ett eller annat sätt! Men du o Lu bjöd ju också på Er när MR Muscel lyfte er, klart han passade på att lyfta två långa snygga muskulösa tjejer! Och du som är blond är ju extra exotisk så klart! Så kul i Hollywood! nd crazy :)

2013-09-22 @ 22:21:56
Postat av: Moster Maggan

Asså, fi shit vad häftigt du har det! Inte ens i vildaste drömmen kunde man väl tro att sånt kan hända. Jo, förresten i Amerikat är det mesta möjligt!
Så duktigt du är som delar med dig. Vi här hemma i vanliga vardagslunken, suuuuger i oss av dina härliga berättelser och upplevelser!
Att du skriver o berättar gör ju också att du inte glömmer bort ditt modersmål! Bra träning!
För tror inte svenska står på schemat för dig där borta på college?
Tack, goa du för du tar oss med på dina lyxtripper. så kul att läsa!
Du skriver roomie, bor du inte ensam nu? Eller bodde du ,med den tjejen förut eller?
Puss o kram hela dan, för den är inte slut för dej ännu. Men här har de andra lagt sig. Bara jag som sitter uppe och pillar med en webbsida om vårt paradis i Kamala. Du kan kolla om du vill på: www.kamalahyra.n.nu
I morgon upp tidigt med Olga till tandreglering, har släppt en tråd på hennes tandställning.
Vi har poolen öppen ännu, 31 grader i vattnet och ca 20 i luften dagtid. Men det blir kallare o kallare utomhus, så snart kostar det för mkt att ha igång värmen till poolen. Har börjat simma 2-3 pass om dan nu, är så skönt.
Funderar på att dra ner till Kamala nåt nu i oktober/november. Men en hel del som måste klaffa för att vi ska få till det!
Ha det gott i den värme du befinner dig i. Ser fram emot nästa uppdatering från dej!
Kramizzzzzzzzzzzzzzzz

2013-09-23 @ 00:38:11
URL: http://nogg.se//magganpuh
Postat av: Moster Maggan

P.S
Vill se en bild på er i era nya skor!
Kan ni bjuda på det?

2013-09-23 @ 00:40:30
URL: http://nogg.se//magganpuh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0