Six flags

 God morgon!
 
Igår var en dag full av näradödenupplevelser. Det var åtminstonde hur jag såg på det hela när jag stod i första kön till X2. Tycker tivolin/amusement parks/karuseller är riktigt kul men har en tendes att bli riktigt rädd. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig mer än att det var ett av världens ledande nöjesparkkedja och detta är USA, där allt är större, mer påkostat och galnare. Hamnade slumpvis i en lång lång kö det första vi gjorde. Kön till X2 som visade sig vara den "värsta" (eller bästa kan man ju också säga) bergodalbanan enligt stor majoritet. Panikade rätt bra i kön upp dit ska jag säga då man klart och tydligt kunde se från kön hur första delen av karusellen var en lång backe upp var sedan ett RAKT (överdriver inte, det var rakt ner) stup väntade. Man va sittandes backlänges för att sedan samtidigt snurra runt i luften och facea marken rakt ner. Den var heeelt störd men efter den var man rätt uppvärmd och vi bockade av alla de s.k. "farliga" karusellerna. Det fanns alla typer av olika bergodalbanor, stående, baklänges, ner i en tunnel, en när man faceade marken hela tiden och det kändes som alla 8 olika hade något utstickande (plus att där fanns fler "mindre farliga"). Helt sjuka va de och Gröna Lund kan ju slänga sig i väggen. Är egentligen inte så nojig över bergodalbanor, det är mer höjder som skrämmer mig...Men det kändes ju som ett måste att även testa världens högsta drop fall som fanns här på six flags. Så fritt fall där man föll ca 5 sekunder bockades också av på listan och vi hade en riktigt riktigt kul dag.
 
En del av X2 då man åker baklänges ner för stupet samtidigt som man snurrar runt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh,........fi fasiken, Jag hade aldrig åkt dem.........Hua Hua !,

2014-03-29 @ 22:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0