One of these business days

 
 
Då har man varit på sin första riktig intervju idag. Dock ingen jobb intervju utan en majors intervju. Jag vill verkligen komma in på Communication Studies majorn här på UCLA eftersom den har väldigt gott rykte om sig och är en major jag kommer ha använding av vart jag än är i världen. Men konkurrensen för att komma in på den är väääldigt hård för det är så många som vill komma in. Normalt sett behöver man inte ens ansöka till en major men till den här måste man först och främst ha ett tillräckligt högt GPA, sen ansöka genom att svara på 6 uppsats frågor samt bifoga ett gammal arbete och nu gå på "jobb intervju" för att gallras och komma in. Vissa kommer bara direkt in efter en del och vissa efter den andra delen. Det finns ingen riktigt exakt faktor som man vet att det kommer gå på. Men uppklädd i högklackat med min resumé i en portpolio gick man idag på intervju och intervjun kändes faktiskt riktigt bra. Dock är detta fortfarande bara mitt andra år i skolan och många tredje års elever som sökte så kan vara att de prioriterar de äldre. Hoppas dock verkligen inte det, men det återstår att se om man kom in!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0