Fun på lektionerna =)



Snackade om kol på NO lektionen idag. Så skrev vi upp på tavlan allt som vi tänkte på när man nämde ordet kol.
Jag sa grilla, någon diamanter haha.
Så frågade vår lärare efter att vi hade föreslagit många andra ord varför vi kom att tänka på diamanter?
Då svarar min kompis.

Min kompis:
 För om man typ låter kol ligga riktigt länge så blir det ju diamanter.
Min lärare: Jaha okej men vad bra då ska jag lägga undan en påse grillkol.

FLABB!
Hon brukar ofta göra massa sådana smådissar :P

Noläraren
Sen efter en stund när vi pratat mer om kol så berättar vår lärare att detta kapitlet är väldigt stor det vi ska läsa nu och att vi ska jobba med det i ca 6 veckor.
Min lärare: Ja, så vi får lägga på ett kol.
Det var inte meningen att hon sa det, bara en yrkesskada precis som resten av våra lärare.

Syslöjdsläraren
Babblar på om någon uppgift vi ska göra men blir avbruten av någon som stör och säger till den personen.
Sen sägen hon, nä nu har jag tappat tråden, var var vi?

Hemkunskapsläraren
Elev: Hur kommer du förhöra våra läxor sen?
Jag tänker baka ihop ett prov.

Sen en annan ball sak var när vår trädslöjdslärare med italiensk brytning snackade om värsta tråkiga saken över längre, typ hur man ska sågen en trästock ( i klassrummet inte i träslöjdssalen). Så sitter några killar och kastar suddigum på varandra och läraren bli arg och säger, nu får ni ta och sluta. Flera tjejer tar väskorna och går mot dörren.
Han menade såklart killarna.
Tillägga att vi inte fick sluta.


Kommentarer
Postat av: rebecka

Härmapa! Behövde ju inte ta allt?

2008-08-27 @ 18:20:33
URL: http://photopalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0