När geggamoja blir till gott

Choklad, bland det bästa som finns. Om man rullar den til små bollar i kokos också, kan jag knappast motstå dem.
Kalla dem vad du vill, jag säger negerbullar.

Se och lär!


Ingredienser:
100g smör
3dl havregryn
1dl socker
1msk vanligsocker
2-3msk kakao
+ 2-3msk kallt starkt kaffe.
Anteckna!



Blandelleblanda.


Kokosa dem.


Klara!



Något cafe som vill köpa denna bilden av mig? Visst se de smarriga ut?

Ja menar det, de var klockrena, 10 poängare, lätt!
Nja 11:a kanske till och med.

9 min sedan var negerbullarna puts väck, tack mamma och pappa för hjälpen.

Brukar du baka?

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Mums vad gott!

2008-07-01 @ 13:20:21
URL: http://cassandrasmode.blogg.se/
Postat av: Angelika

Jag är expert på pajer; min absoluta tiopoängare är knäckig rabarberpaj. Den gör alltid succe´.

Men när jag är på alerten och orkar gå ut i skogen och plocka smultron, så är smultronpajen också en högoddsare.....ska bjuda på paj nångång så du får smaka!

2008-07-01 @ 15:25:45
Postat av: Olga

Åj, vad gott det ser ut....nio minuter.....vilka gamiga päron du har!

Det tar minst den dubbla tiden innan min tallrik med negerbollar är slut.

Gömmer jag dem under fiskpinnarna i frysen kan de till och med vara till dan efter! Då är de också härligt hårda så man kan knapra av dem...

Jag är kanonduktig på negerbollar numera till mammas förvåning......för det går så fort...

2008-07-01 @ 15:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0