Ska jag bli längst i Sverige?


Min 188cm långa kropp och en lyktstolpe. =)

Var hos doktorlång idag, vi kallar han så fast han i själva verket är väldigt kort men jag går dit för att kolla min längd.
Idag fick jag ett besked bekräftat som sedan ledde till tårar. Kunde inte hjälpa det men tårarna bara kom när han satt där och han visade på kurvan hur jag växt och han berättade och jag insåg själv att kurvan inte planat ut utan fortfarande går uppåt. Jag växer fortfarande. Jag är 188 idag och det lutar åt att jag blir runt 192 skulle man gissa, herre gud säger jag bara, lyktstolpe....
Just när man sitter där och ser på kurvan (på ett papper), redan så otroligt lång, känner man sig så extremt annorlunda och undrar bara varför man inte bara kan vara normal. Jag kände mig så deprimerad och tyckte bara att jag var så sjukligt lång.
Tankar snurrade runt i huvudet och mascaran rann.

Det är inte fel att vara lång, problemet är bara att alla andra är så mycket kortare.
Gå på högstadiet och vara 1-2 huvud högre än alla andra, få konstiga blickar och elaka ord från människor är inte alltid det roligaste.
Jag har vant mig vid detta och kan oftas bara låta det passera och inte ta till mig men någonstans där inne i hjärnan sätter det sig och en dålig dag (som alla någon gång har) dyker det ibland upp i ens fundering och gör en ledsen.
Alla har sina problem, stora som små. Ett ilandsproblem som många har är att de tycker deras lår ser för ihoptryckta och tjocka ut när de har shorts t.ex. Mitt problem är att jag inte tycker jag kan ha för korta shorts för att mina ben ser för långa ut.
Man kan inte alls hjälpa eller påverka hur lång eller kort man blir. Jag hade turen/oturen att bli riktigt lång. Jag ska dra nytta av mina fördelar av att vara lång och strunta i allt negativt även fast jag ibland bara vill kapa av mina ben och storböla. Det kändes i alla fall skönt att gråta ut lite idag, det jobbiga var ju att se allting på papper.
Jag ska bli basketproffs och modell, det är väl sådana yrken som är riktade till sådana som mig.

Har du eller någon som du känner något liknande problem/fördel?


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! du kommer ha nytta av dina 192 cm på basketplanen. Det finns ganska många tjejer över 190 så du är inte ensam. Min flickvän år 194cm så var inte ledsen. stefan

2009-04-28 @ 20:28:57
Postat av: Caroline

jag vill iaf vara längre ;/ är bara 1,65 så du kan ge lite av din längd till mej (a)

2009-04-28 @ 21:01:00
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/
Postat av: stefan

hej! du kommer ha nytta av din längd i basketen. Det finns flera tjejer i verige över 190 så du kommer inte bli längst. Ha de stefan

2009-04-28 @ 21:35:25
Postat av: Paulina

Svar Stefan: Ja det är sant, jo inom basketen är det ju endast en fördel att vara lång! :D Kul att höra att din flickvän var så lång och att det finns fler så långa. Hur gammal är hon?

MVH Paulina

2009-04-28 @ 21:38:03
URL: http://paulinasintressen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Awww, stackarn! Sluta tänk så! Det är jättefint att vara lång! :) Men förstår hur du känner!

2009-04-28 @ 21:41:55
URL: http://sofieoja.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag förstår precis, är själv runt 186. Kul att de finns fler långa tjejer där ute i Sverige! 194? trodde jag var allra längst ju!

2009-04-28 @ 23:44:55
URL: http://enskaningisthlm.blogg.se/
Postat av: Maggan Puh

Du är så klok, begåvad och smart Paulina! Du kommer att nå långt med vad du än företar dig och din längd kommer säkert att hjälpa rejält på traven!

Du kommer att lyckas med saker som många andra inte kommer att komma i närheten av.

Kombinationen du har både fysiskt och psykisk gör dej till ett dunderpaket! Och du är så smart så att du kan utnyttja det!

Kan förstå att du tycker din längd är jobbig ibland! I din stora familj finns det ju både tjockisar, kortisar och långisar,du vet vilka som är vad, men vi ska vara glada att vi är friska och kan leva med våra i-lands "handikapp".



Gråt, förbanna och rensa ut bitterheten över varför just du blev som du blev. Det kan kännas skönt att klånka, stöna och klaga. Men faktum kvarstår; 95% av dig är bara fördelar. Du är unik på så många vis!

Och din längd ger dig också fördelen att de flesta andra kommer att se upp till dig på flera sätt, inte bara böja på huvudet och titta uppåt mot dig.



Gör dig själv till ambassadör för långheten!



Här är länkar att kolla:

%25C3%25B6verl%25C3%25A5ngapersoner" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista%C3%B6verl%C3%A5ngapersoner



KLÄDER:

svSE285SE285&start=10&sa=N" rel="nofollow">http://www.google.se/search?q=l%C3%A5nga+personer&hl=sv&rlz=1T4SUNAsvSE285SE285&start=10&sa=N



Googla runt lite ska du se att du hittar mer om långa peroner!



Och minns att långa personer betraktas med större respekt, får högre lön,bättre jobb och många fler fördelar än korta/tjocka!!!



Kramisar i massor

från en tjockis!





2009-04-29 @ 10:10:50
URL: http://nogg.se/magganpuh
Postat av: Anonym



Paulina jag ser modellen i dig,basketen,du har ju så mycket.Du är söt,klok.Längden ska inte vara ett problem

sträck på dig ,krök aldrig ryggen, snart kommer du att glida runt o alla se upp till dig.ingen tycker en modell är konstig eller en basketstjärna.

och det finns massor av långa snygga killar,massor av snygga kläder som du bär upp.

kramar moster kitt

2009-04-29 @ 18:47:12
Postat av: Anonym

Hej igen!hon är 18 och förhoppningsvis färdigväxt är själv 194 och vill ej en så mycket längre än mig själv. ha de bra stefan

2009-04-29 @ 18:50:26
Postat av: Carro

Du är smart, snäll, go'&gla', trevlig, omtänksam, social, skämtsam, vänlig, söt, vältränad, dansare, basketspelare, och ja, du är kanske lång med.



Men för det första så är det egentligen en rätt liten del av allt det du är, eller hur? Kanske en promille av all de ord man kan beskriva dig med.



Och jag förstår att det måste vara jobbigt ibland, absolut. Jag förstår också att du antagligen vill skjuta de idioter som ger elaka kommentarer om din längd.



Men även om du ibland ser det som en nackdel att va lång, glöm inte bort de bra sakerna med det! Du har ju enorm nytta av det på planen desssutom.



Så le o va gla' - och va stolt över dig själv gumman! Du är kanske längre än många, men också sötare och snällare än många. Kom ihåg det :)



Kramar

Carro

2009-04-29 @ 19:07:01
URL: http://tullesarea.webblogg.se/
Postat av: jonna

2009-04-30 @ 11:48:11
Postat av: jonna

<3

min gamla läkare sa att det typ bara var några procent som blev så långa av alla de som hade kunnats födas i sin mammas mage... ganska unikt ändå! men hemskt, senast förra veckan kom mina kompisars tyska lärare (jag läser spanska) fram och började snacka med mig om längd:S helt knäppt, jag känner inte henne, hon började babbla på om nån släkting som hade tagit sådan piller för att stoppa, det hjälpte ju inte mig precis, det gör en lite ledsen nästan... det är bra och kul att du finns! lite som en förebild för mig!<3:D

2009-04-30 @ 11:53:21
Postat av: aaa

Hej! Brukar kika in på din blogg ibland. Vill bara säga att jag tycker du har en fin kropp och att du ska vara stolt över din längd, det är fint att vara lång!!! =)

2009-05-05 @ 16:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0