Ser jag ut att vara vuxen eller?


Blir snart stamkund i Rönneholms glasskiosk. Underbart goooood glass där....Choklad och hallonsorbet...alltid!


Körde basic med nerstoppat svart fodral i bruna shorts och med massa accessoarer....älskar armband har jag kommit fram till.




Upprop i skolan idag och jag är riiiktigt nöjd med schemat...Går till 14.00 två dagar i veckan och 12.45 en dag....inte något att klaga på det där. Däremot är mina skolbusstider sämre som gör att jag måste stå och vänta på bussen ett tag några dagar...don't like.
Drog in till festivalen efteråt och hela bussen fylldes av folk från vår skola.
Hahah mötte även på en kaxig busschaufför på hemvägen...haha

Jag: Hej! Ett barn (lämnar fram en tjuga)
Han ger mig två kronor tillbaka...
Jag: Em..jag sa ett barn (barn kostar 13kr).
Busschaufför: (han bröt) Nä jag vet du inget barn, så gååååå (skit arg).
Jag: Haha, Louise han tror inte jag är barn
Busschaufför: Ej...inte snacka med henne såå bara gå nu, du inget barn.
Jag: Men ursäkta men jag är 15 år gammal, ja är visst ett barn
Busschaufför: Äch...lägg av nu, stick gååå, lägg av, gå bak i bussen
Jag: Men hallå JAG ÄR 15 ÅR GAMMAL!!!!
Busschaufför: Du inte sa något så jag tryckte vuxen o du inte barn....stick, försvinn nu, iväg.

Helt chockad går jag bak i bussen till kompisarna och berättar....hahaha skulle fan inte ge mig mot en sådan kaxig busschaufför så går fram till honom på slutstationen där jag skulle av.

Jag: Hallå ursäkta men jag vill ha tillbaka pengar för jag är barn.
Busschaufför: Sluta för fan, du inte kan säga så bara.
Jag: Men hallå, jag är 15 år gammal, började 9.an idag, har schema här som jag kan visa.
Busschaufför: Ej...lägg av lägg av, du får ringa skånetrafiken....vad vill du?
Jag: Säga att jag är baaaaarn och vill ha tillbaka pengar.
Busschaufför: Du inte bara kan säga så, du inte åka barn...skånetrafikens  regler är om du inte säger något så trycker man vuxen o du inte säga något.
Jag: Jo, jag sa ett barn
Busschaufför: Nej du inte sa, ja hörde inte.
Jag: Okej men då är det ju ditt problem som inte hörde och inte mitt.
Busschaufför: Stick nu försvinn, ut ur bussen vill inte ha dig här mer, måste köra vidare (haha det var sista hållplatsen).
Jag: Men vad är det du inte förstår...jag är baaarn!

Går ur bussen. Så precis här jag kommer ut, kallar han och håller upp en 5:a.
Går in i bussen igen

Tar femma och går, väldigt nöjd!


HAHAHAHHHA hårt kämpat för en femma.
Hahah nä men det var inte pengarna som jag brydde mig om utan mest hur han reagerade och hur sjukt kaxig han var....jag är ju 15 år och ska åka på barnbiljett.

Kommentarer
Postat av: Gissa!

Bra gjort!

Vad bra att du stod på dig.

Vilken fördomsfull chaufför! Hade du inte nåt leg med så du kunde stoppat upp i nosen på honom?

Rätt ska vara rätt!

2009-08-17 @ 23:23:35
Postat av: Gissa!

Bra gjort!

Vad bra att du stod på dig.

Vilken fördomsfull chaufför! Hade du inte nåt leg med så du kunde stoppat upp i nosen på honom?

Rätt ska vara rätt!

2009-08-17 @ 23:23:37
Postat av: Louise

haha, vilken idiot han var!!!!!!!

2009-08-18 @ 15:11:53
URL: http://louisehultemark.devote.se
Postat av: Paulina

Svar Gissa!

HAHAHAH Maggan....såklart! :D

2009-08-18 @ 15:32:52
URL: http://paulinasintressen.blogg.se/
Postat av: Hello

skit snygga shorts!! snälla maila mig och säg vart du har köpt dom !! sjukt snygg stil har du!

[email protected]

2010-06-08 @ 23:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0