Part 4 (sista delen) - Bilder från resan

Nu får ni se sista delen bland bilderna från min helt underbara resa...Det är jul och vi firar det med söta, tjocka släkten i Phuket...Kamala Beach. Det går inte mer ord beskriva hur mycket jag längtar tillbaka.


Juldukning på högnivå!




Sill, köttbullar, potatis och prinskorvar. På julafton, i Thailand. Haha! Min mosters man hade släpat med sig 32 (haha) kilo julmat från Sverige. Säga vad man vill men gott var det!



Sen kom typ Sveriges steeekigaste tomte förbi. (opps...hur lyckades jag;P )


Haha! Ja och min älskade lilla kusin Olga! Fråga oss inte vad vi hittar på för det vet man aldrig...


Det vet man i och för sig inte med mig och Angelika heller...:P


Nu fyller jag snart moppeålder men pappa VÄGRAR köpa någon (det är en lång historia varför som han brukar predika om). FEMTIO spänn kostade det att hyra en moppe en hel daaaag i Thailand.  Helt sjukt. Rikitgt härligt att åka där bak. Bara hoppa på i flippflopps och shorts i värmen och låta håret fladdra.

Underbar miljö, underbar bikini, brun, smal och grann. Älskar denna bilden. Varför vaknar man inte upp såhär alltid varje dag? (osminkad är jag dessutom, inte så att man vaknar med smink och grejer haha)


Olgis och jag in da pool.



Haha! Som thaithaiarna flabbade när de la på mig de där handdukarna. Där låg jag som ett litet offer och kunde inte röra mig. Hehe men jag fick ju liksom massage så vad gör man inte =)


Sen blev man värsta kändis och alla tjingtjong tanter (damer) ville fota sig med mig. De tog till och med ta upp sina egna mobiler och fotta mig med ;P


Den sista måltiden...fast här snackar vi ju självklart om min. I Thailand.



Ruuuuuskigt sorgligt men sista bilden som togs i Thailand (för den här gången;P ). På the airport på väg mot vårt avlånga land.


Haha jag beställde barn-meny hem. En manlig flygvärdinna (hehe, flygvärd?) på flyget kom till vårt stolsnummer och vred  och kliade sig i huvudet. Child, sa han och kollade häpet på oss? Mamma bara yes yes, here och pekade på mig. Sen skattade han och tittade än en gång på oss som ett levande frågetecken. Eftersom han inte fick något mer svar försvann han efter en stund och när han sedan serverade mig maten frågade han verkligen om maten var till mig. Kanske trodde han att pappa var barnet haha. Nä men han trodde aldrig att jag var 14 bast. Fast det var där väl ändå ingen i Thailand som trodde. ALLA kommenterade min längd och vissa frågade efter min ålder. Ja lät de gissa och de flesta hamnade runt nineteen.Systembolaget här kommer jag! Hahah neeeeej..absolut inte...skoja!



HOME, i vårt avlånga land på Arlanda.

That's it! Jag kommer aldrig glömma denna fantastiska resa...ett minne för livet. Jag längtar så fruktansvärt mycket tillbaka. Om ni inte förstått det på bilderna så säger jag ännu en gång att det var helt UNDERBART!

Kommentarer
Postat av: Michelle Bogar.

Jo det kommer bli himla mysigt faktiskt! Och din dag lät ju inte heller helt fel! Just nu går jag i nian men till hösten så blir det gymnasiet. Dudå? Söt du var by the way. Kram!

2009-01-07 @ 12:26:28
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: Michelle Bogar.

Oj! Jag trodde du var mycket äldre. Shit. Desamma hörru! Kram.

2009-01-07 @ 12:37:54
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej! tittade in på din blogg, såg att du vart i Thailand, ska oxå dit i feb:-) fin bikini du har, finns det mycke fina bikinis i thailand?/Carro

2009-01-10 @ 01:35:55
Postat av: Paulina

Svar Carro: Ja, det stämmer bra..jag har varit i Thailand, det är helt underbart. Tack så mycket..jag köpte den precis innan jag åkte på Stadium...tänkte att jag skulle köpa i Thailand men det var tur jag köpte hemma för jag tyckte faktiskt inte där fanns så många snygga. De är i alla fall inte i den bästa kvaliten men det går att hitta om du inte ska ut till bara en liten ö. Där finns massa märkes bikini (som t.ex burberry mönstret och Gucci) som är ganska snygga. Lycka till! Ha en underbar resa!

KRAM

2009-01-10 @ 21:27:24
URL: http://paulinasintressen.blogg.se/
Postat av: Carro

oki vad bra då vet jag! är nog bäst och köpa en ny innan man åker då:-) tack så mycke för hjälpen... ha en fortsatt bra dag! Kram

2009-01-11 @ 18:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0