SY EGNA KLÄDER!



Igår var jag och mamma på Stoff och stil ett tag och kollade runt på olika tyger och mönster för att få inspiration och kunna sy något själv. Mamma vill gärna försöka göra (eller be mig göra) någon Odd Molly liknande tunika, de har mycket volanger och olika knäppningar och är egentligen inte så svårt att sy själv. Jag försökte även hitta ett syslöjds objekt. Funderade på om jag skulle sy en väst, en svart väst eller en i jeanstyg, kan ju inte vara speciellt svårt och sedan fästa massa nitar på den. Men efter att ha räknat på det kom det ändå upp i runt 150 spänn och tänkte att en i affären kostar väl kanske 199kr och då känns det ju inte speciellt lönt. Men gick in på Gina Tricots hemsida och hittade denna väst för 349kr. En sådan skulle man ju lätt kunnat göra och det hade faktiskt varit riktigt kul. Den kostade dessutom mer än jag tänkt och då är ju 150 inte så farligt....det får kanske bli en ny runda till Stoff och stil? Tycker faktiskt det är ganska roligt att sy och framförallt om kläderna blir bra (haha såklart) för då blir de verkligen personliga och unika.

Tror du den här hade varit speciellt svår att sy själv (eller likadan fast i jeanstyg)?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0