How to make a fotovägg!

Fick en fråga om jag inte kunde visa hur jag gjorde min fotovägg (<---LÄNK) och självklart kan jag göra det. Det var verkligen superenkelt och hilma kul faktiskt.

1.  Du går på på FUJIs hemsida och blir medlem där (om du inte redan är det). Sedan klickar du för och beställer de bilder du vill ha. Jag utnyttjade ett erbjudande där man fick 100 bilder gratis och betalde endast frakten så jag fick 100 bilder för 29kr (normal pris 75kr plus frakt). Sådana erbjudande kommer ganska så ofta så ha koll på det. Det spelar givetvis inte roll från vilken hemsida du beställer bilderna ifrån eller om du redan har bilder hemma men FUJI var en väldigt bra hemsida med bra kvalite på bilderna och snabb leverans.



2. Någon dag senare har du bilderna i dina händer. Då väljer du ut de bilderna du vill ha med på din fotovägg.

 

3. För att slippa MASSA fula häftmassatryck på väggen så tejpade jag ihop massa A3 papper. Hade inga vita A3 papper hemma utan tog en gammal tidning och öppnade den på mitten och tog ur A3 sidor. Sedan tejpar du bara ihop de så de sitter fast i varandra och sätter upp med häftmassa på väggen. Då blir det max6-8 häftmassa bitar på väggen och inte 70 st om man har 70 bilder t.ex.
Antal A3 sidor beror ju på hur mycket bilder du har tänkt sätta upp för sedan ska man täcka bilderna över A3 sidan.



3. Sedan är det bara att börja mixa och pussla. Sätta fast bilderna med häftmassa på A3 sidorna på väggen. Det är ett litet pussel för man ska täcka varenda bit av A3 sidan och bilderna ska ju inte täcka varandra utan man ska se vad det är på bilden. Men det var en himla kul liten sysselsättning.



4. Sen efter mycket pusslande är det klart! Det blir verkligen skitcoolt enligt mig, väldigt personligt och 1000 ggr roligare än någon tråkig tavla.



Har du en fotovägg hemma?
Sugen på att göra en kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0