Basketsverige rasar mot Malmö!



JÄVLA Malmö stad rent ut sagt!
Jag ska ju som ni säkert känner till flytta till Södertälje nästa år och spela baske där i deras damliga lag och gå gymnasiet där men för att det ska fungera krävs Malmö stads tillåtelse eftersom det är de som betalar min skolgång.
Men Malmö stad vägrar betala min skolgång där, de hade betalat om jag hade gått på ett riksbasketgymnasium i Jönköping eller här i Malmö men inte i Södertälje (för det är inget riksbasketgymnasium även fast det är samma kostnad).
Detta har blivit en jättestor grej inom basketvärlden och nu idag hamnade det i tidningen (igen!) utan att jag visste om det.
Är så besviken på Malmö stad, hur många andra kommuner som helst skulle tillåta det men inte Malmö?
Nu har dessutom vi, landslagsledningen och Södertälje BBK överklagat det, men det tillåter ändå inte mig att flytta och gå i skolan och spela basket i Södertälje.
De har dessutom beslutat att inte ens ta upp det i nämden, utan en tjänsteman har bara bestämt.  
Nu måste vi vända oss till skolinspektionens överklagandenämnd istället.
Jag blir så arg och tycker det är sååååå lågt av Malmö stad!

Ni kan läsa artikeln här! Sidan 22


Kommentarer
Postat av: max hansen



Hej Paulina inta bra Malmö !!!!

om du vil kan du skriv ett inlägg till www.absolutgreen.com ??

mail till mig så lägger jag det ut son en Nyhet !

Lycka Till

Presidenten A-Green

Max Hansen



2010-04-22 @ 18:38:22
Postat av: Lisa från Karlstad basket

Vet precis hur störande det där kan vara! Sunne kommun där jag bodde först ville inte låta mig studera i Karlstad till en början. Kanske inte lika stor grej som för dig, men ändå. Som tur var löste det sig till slut. Hoppas det löser sig för dig med! :) och lycka till med basketen :)

2010-04-22 @ 19:34:01
Postat av: otroligt!!

Jvl sosse-stad!!! Men är övertygad om att det kommer lösa sig =)

2010-04-22 @ 22:09:44
Postat av: sarah

du kommer bli stor gumman jag önskar all lycka =)

är allt bra med dig gumman =)

2010-04-27 @ 15:18:24
URL: http://klarahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0