Det var för bra för att vara sant när jag ...

dsc02538 (MMS)

Det var för bra för att vara sant när jag satte mig lugnt och skönt på ett tåg idag i tid som utan uppehåll rullade felfritt till Helsingborg. Då plötsligt ropas dåliga nyheter ut i högtalarna att all tåg trafik är stoppad mellan Helsingborg och Malmö. Så alla hoppar av tåget men konstigt nog försvinner typ alla för jag kände mig ganska lost och visste inte riktigt var jag skulle ta vägen. De hade sagt att bussar va beställda men att de inte visste när de skulle komma då det är så många människor som måste transporteras (fick reda på sen att det skulle vara mellan 4-6timmars väntan). Efter lite yrande på en bussterminal gick jag till skånetrafikens centrum(aaaaha det är här alla e kom jag på haha) och så hör jag någon ropa om det är någon mer som ska till Malmö. Och snabbt som faaaan skriker jag till innan jag vet vad de menar och då hänvisar de till taxi. Så nu sitter jag i en taxi med tre random killar på väg till Malmö. Taxikillen frågade precis om vi hade bråttom eller om han istället skulle köra säkert? Haha...Men som tur är så ska vi alla bara till Malmö och föredrog säker körning. Nu har han dock satt på klassisk musik i bilen och kommenterar lastbilar som kör på fel sätt. Det känns bättre i alla fall...Troligtvis hör ni ifrån en Paulina som kommit hel och glad hem i Malmö senare idag.


Kommentarer
Postat av: rebecka

woooohoo! :D:D

2010-12-23 @ 13:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0