Två negativa besked

Man ska verkligen aldrig säga aldrig för nu plötsligt idag hände det. Jag skadade mig. Har i stort sett aldrig haft något problem med någon skada men så idag helt plöstligt kommer jag i fart och får bollen och är på väg mot korgen. Jag får då en knuff (ingen hårdare än vanligt tror jag) och mitt knä hoppar och typ byter riktning. Jag riktigt kände hur knäskålen hoppade och jag hörde hur det knakade. Livrädd som jag blev och ont som jag fick så var det bara att gråtande stiga av planen. Fick pratat med en väldigt duktigt fysio som sa att det i stort sett till 100% va en blödning i ledbandet i knäet. Allt jag ska göra att är röra mitt knä så mycket som möjligt och beroende hur det går kan det ta 1-4 veckor innan jag är tillbaka igen. Blev så enormt glad över att det inte var korsbandet, det var verkligen min första tanke som slog mig när jag kände smärtan. 
Oavsett så känns det så sjukt surt att skada sig nu precis när slutspelet börjar, men jag kommer troligtvis snart vara tillbaka! Dessutom spelade vi som lag inte alls speciellt bra och förlorade matchen med 6 poäng.
Nu vill jag bara sova, vakna upp och äta god hotell frukost imorgon och sedan få mitt knä bra igen.

Före match...Riktigt taggad och glad!

Haha bjuder på denna charmiga bild som beskriver mig nu efter matchen...Ledsen och skadad men ändå glad i oturen att det inte var korsbandet som rök.

Kommentarer
Postat av: Nick

Hjärtat.. Så tråkigt att läsa! :(



Samtidigt tur att det inte blev värre. Jag satt och "såg" matchen via live-uppdateringen och tyckte det verkade konstigt att han inte spelade allas favorit.



Nu förstår jag. Hoppas att du kan njuta av frukosten imorgon och hälsa pannkakorna med extra sirap från mig!



Ta hand om dig stjärnan!



/Nick

2011-02-24 @ 00:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0