Pianolirande

5246 (MMS)

Då har man först suttit och lyssnat på massa redovisningar och sedan kunde man inte hålla fingrarna borta från pianot som stod i aulan. SHIT vad länge sedan man spelade asså(för er som inte vet så har jag spelat piano i 7år,fram till nu när jag flyttade till Södertälje),har inte rört en tangent på typ 7månader och hjälp vad man glömmer fort. Själva spelandet kommer alltid sitta i fingrarna men nu tänker jag på låtar eller klassiska stycken som man förr spelade i sömnen typ som jag nu fick försöka pröva mig fram till lite. Saknar spelandet till en viss del faktiskt. Kunna sitta o lira lite bara på fritiden men jag vet att jag inte skulle hinna med att ta lektioner som innan. Men det va fett kul att lira lite nu ,kan ja va bra att hålla spelandet uppe genom att spela så lite då och då. Bjuder på den extremt charmiga bilden på mig när jag "spelar". Nu ska jag hem och förbereda inför min redovisning imorgon...


Kommentarer
Postat av: kitt

jag glöm aldrig ditt pianokunnande tänk vad du kan roa med oss andra med det

2011-03-10 @ 19:39:09
Postat av: Anonym

skaffa en keybord, då kan du ju spela när som

2011-03-10 @ 20:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0