Knätest

Var på Artro idag och gjorde mitt knätest, lite nervös innan faktiskt men kunde ju bara göra mitt bästa. Allting gick bra och fick sedan snacka med sjukgymnasten som visade mig resultat. Hon sa att de såg jättebra ut, visade mig massa siffror hit och dit och visade förhållandet mellan stykan i mina olika knä. Det får skilja 10% i stykemässigt i mitt opererade jämfört med mitt ickeopererade knä men på de flesta testen skiljde de ingenting, jag var lika stark i båda. Var till och med starkare i mitt opererade knä på en del och sen skiljde de 10% på en del. Men totalt sätt väldigt väldigt bra sa hon så känns riiiiiiktigt skönt faktiskt! Hon sa att det var superbra och Lasse min sjukgymast som jag går till här blev också väldigt nöjd så nu återstår bara att min läkare som opererade mig ska ge sitt slutglitliga besked och troligtvis godkänna mig för att kunna börja träna och spela igen. Känns rätt sjukt att jag nu snart kan börja träna fullt igen, det har gått så länge men räknar med ytterligare lite rehab eftersom det inte finns tid till min läkare förr än om ca 3 veckor men jag hoppas verkligen att jag snart kan börja träna med kontakt och få spela basket igen.

Kanske kanske kan komma tillbaka till slutspelet av säsongen, skulle vara sååå kul. Förra årets slutspel slutade ju med SM guld och vem vet vad som händer i år? Skulle vilket fall som helst var grymt kul att få spela lite av denna säsongen, men vi får se hur det blir, ska inte stressa fram något. Men nu är testet gjort i alla fall och med resultat som ser väldigt bra ut.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jätte snygg blogg! Lust att göra ett bloglovin byte :)? Kram

2012-02-01 @ 20:52:01
URL: http://soufies.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fin blogg :)

2012-02-01 @ 21:06:49
URL: http://nilssonsanna.blogg.se/
Postat av: Moster Maggan

Vad skönt! Nu drog jag en lättnande suck.

Vad duktig du varit som rehabbat så dj-a bra.

Du ska se att du är mkt starkare nu än du var innan skadan!

Nu får de andra lagen se upp och passa sig...för snart är stjärnan lös igen...och ger motståndarna på moppo!

2012-02-01 @ 23:24:46
URL: http://nogg.se/magganpuh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0