Santa Monica!

Hello!!

Riktigt härlig dag idag. Sov ut och fick många timmars sömn inatt och var sedan och åt god frukost på Denny's nere i Westwood. Tog litet tag innan vi dit för båda jag och Svanna är sämst på att lokalisera oss men Lu var även med och till slut hittade vi dit. Hade scrambled eggs, bacon och goda wåfflor och hoppade sedan på bussen mot Santa Monika. Har hört mycket klagomål på komunaltrafiken i LA men att ta sig till Santa Monika var faktiskt väldigt lätt. Bara att hoppa på bussen, betala en dollar, inga byten eller något och beroende på hur mycket folk det är på bussen tar det mellan 20-40 minuter. Av någon anledning försvann solen dock när vi kom dit så det var rätt molning men trots det rätt ofattbart att va där. Kollade precis 90210 igår och nu va vi där de faktiskt spelar in de och liknande serier. Blev inget badade men avkopplande att bara ligga där på stranden (tvungen att plugga lite) och bara ta de lugnt. Vi var sedan givetvis tvugna att ta en sväng på shoppinggatan och om jag gillade Westwood så är det här ännu bättre. Jättemysigt "gågata" med massa affärer och massa folk och uppträdande av olika form. Såg allt från en dansande farmor i askungendräkt till ett gäng manliga akrobater. Hann inte i närheten gå igenom allt som fanns där utan fastnade lite för länge inne på Forever21. Försöker låta bli shopping eftersom jag vet att jag inte kommer behöva speciellt mycket kläder men 4 basic linnen och 7par trosor för 100spänn fick man med sig. Köpte även äntligen ett par vita Converse eftersom ja lämnade mina slitna hemma i Sverige. Nu ska jag avsluta denna helg med plugg, har 2 midterms denna veckan plus en anna uppgift att förbereda för. Imorgon är det 7am practise igen yyeey! 
 
 Westwood <3
Inget konsitgt i LA direkt?
Va nära att köpa de här bara för de va så coola! 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Hohoho, rena julafton va? Och tänk såna där dar kan du göra sen hur många som helst när du får lust!
Vilket gott liv du har!
Idag är det mulet här och jag ska åka in till lilla Norrtälje o se om jag hittar nån present till Olga som blir 15 i morgon. Fast det enda hon önskar sig är en sjösatt segelbåt! Inte det lättaste precis när det är så mkt dom måste stämma!
Måste dessutom fota mig för nytt körkort annars blir jag av med det!
Vem av tjejerna är din roomie och vem heter vad?

2013-08-19 @ 08:42:25
Postat av: Ina

Åh, så bra att det var så lätt att ta en buss till Santa Monica :)
Häftigt där , Third Street heter väl gågatan där?

2013-08-19 @ 22:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0