Today

Heej!
 
Idag har det varit skola och träning som vanligt. Hade även möte med min engelsk lärare som gick allldels utmärkt. Lite andra möten där emellan har jag hunnit med bl.a. bridge som idag handlade om att kunna balancera sin budget och framförallt om man flyttar från Campus om 1-2 år. Tyckte summan av pengar vi får om vi bor utanför Campus kändes väldigt generöst tills jag insåg att det är i LA jag bor i och inte Rosenlund. Fick mig en rejält chock när bara hyran här kan ligga mellan 6-12000kr i månaden/per och då är det ändå om man delar lägenhet med någon. Dock inget jag ska tänka på nu men trivs mycket bra med bekvämligheterna av att bo på campus. Inte handla, diska, laga mat eller göra någon större städning. 
 
Facetimade även med bästa Claess idag! Kan ju va bland den bästa funktion på Iphone, snackat med Anita och Mickis innan (som förövrig kom till USA idaaaaag!!!!) och något som kommer användas flitigt trots alla konstigt blickar jag fick från kinerserna när jag gick och pratade med telefonen framför mig på campus idag. Riktigt skönt och få prata av sig lite och kändes nästan som att hon va här<3
 
I helgen är det recruiting time, d.v.s. det kommer att komma 6 tjejer på visits och planerna är många och det lär bli en intensiv men rolig helg. Bl.a. ska vi på säsongens första football game på lördag som ska bli riktigt kul!! Känns som det var igår jag själv var här på visit (i början på maj) så när vi idag gick igenom vad som kommer hända kändes det rätt konstigt. Jag har i alla fall erfarenhet av att vara på visits så ska bli kul och träffa de nya tjejerna var av vissa av dem redan är klara för nästa år. 
 

Kommentarer
Postat av: Ina

Hej o hå!
Vad det går undan med recruiting ! Tänk ja nyss var du på det och vips så är du med och planerar för nya nu! Jisses! Du vet ju vad du ville se/ göra. Är det flesta amerikanskor eller någon europé också kanske?
Åh.....så snygga du och Claesson är<3

2013-08-29 @ 19:11:45
Postat av: kitt

ja måste vara skönt emmellanåt o snacka svenska.fy va dyrt o bo i LA så en lgh kan kosta 20000.stanna så länge du kan på campen ett bekvämt boende slippa matlagning o disk men det kanske du tröttnar på om några år. ha det gott palle kram kitt

2013-08-30 @ 22:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0