Catching up

Heeeeeeeeeeej igen!
Ja lever! Vet inte varför ja kommit in i denna rutin igen med att uppdatera mer sällan men det har helt enkelt blivit lite mer intensivt nu så antar att det är anledning. Vi är mitt under säsong, conference matcherna har inte börjat än dock men vi har nu spelat en del matcher och vi var i Florida senast förra helgen över Thanksgiving och spelade en turnering. Tyvärr gick det inte så bra för oss där, vi presterade inte på den nivån vi är kapabla till så denna veckan har vi alla jobbat hårt för att bli bättre. Vår coach pratar egentligen inte så mycket om resultat eller om att vinna. Det hon kräver är att vi lägger ner all kraft och gör allt vi kan i alla moment för att bli bättre och växa. Vi har ett tema för vårt lag och det är beyond (rak översättning skulle vara utöver, men den de betyder mer något extra, något ovanligt). Vi ska gå beyond som ett lag och det är intressant att upptäcka hur mycket man egentligen kan ändra sitt beteende för att göra de där lilla extra. 
 
För min del går det också framåt. Så himla skönt att se resultat och att hela denna långa rehanprocess och allt jobb börjar ge resultat. Jag hoppar och springer nu och idag klarade jag ett test som gör att jag för lov att börja med cutting också. Har fått ytterligare en knäskydd (större, metall) så nu har jag ett svart tunt som jag snurrar runt min höft plus de här nya skyddet som stabiliserar mitt knä och det känns betydligt mer stabilt med skyddet (även fast det inte kompenserar min styrka) och känns bra för självförtroendet också nu när jag börjar göra grejer mer full speed. Lägger in extra pass nu med basket och styrka och känner bara att jag vill göra allt vad jag kan för att bli bättre (nu när jag är tillåten att göra lite mer grejer) och bli ännu starkare. 
 
Inte meningen att skriva ett enormt lång inlägg här nu men en kort uppdatering om basket situationen och tänkte bjuda på lite bilder från Florida. Vi var som sagt där över Thanksgiving och på Thanksgiving dagen drog vi ut med en speed boat på havet. Känns så bra att ha så härliga och bra coacher och staff. Vi åkte till turneringen tidigare för att kunna ta del lite av Florida också och båtturen var faktiskt riktigt kul. Var som en attraktion typ som en karusell på havet och vi alla blev rätt blöta av vågorna som slog in över oss. Vi fick dessutom se delfiner som simmade längs båten med oss som var riktigt häftigt att se. Vi bodde dessutom på ett riiiiktigt fint hotell och fick ta del av tre pooler och en jacuzzi samma kväll. En riktigt kul dag med häftiga upplevelser!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Åh, vilket härligt gott liv du lever. Rena lyxliraren! Men förstår du kämpar och jobbar på bra för att uppnå dina mål och din kapacitet! Snart är du i spelform - bättre form än du nånsin varit förut skulle jag tro.
Förutom att räkna ner till spel, kan du lätt nu räkna ner till julresan hem till gamla, tråkiga och kalla Svedala!
Tror du står ut i skitvädret här när du vet vad du åker tillbaka till sen igen!
Välkommen hem, lär väl inte hinna ses. Får åka o hälsa på dej i LA i stället!

2013-12-06 @ 10:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0