Halloween

Då har man firat en av amerikanernas största högtider här i USA, Halloween! Faktan att det finns hela 3 stora Halloween butiker i bara Westwood säger ju en del om hur amerikanerna ser på denna tradition. Trots det fann jag inte mig riktigt tid eller lust att gå och köpa värsta kostymen utan jag körde lite improvisation och kreativitet och fick ihop två outfits som funkade rätt bra. Riktigt kul va de i alla fall och det går ju inte att klaga på amerikanerna utan i stort sett alla går verkligen in för det. Igår hängde jag med svenskarna också och utan att vi planerade det var Carro utklädd till lärare och jag och Ida blev hennes två favorit elever, nördar! Erkänner dock att jag kanske mer är som en förvirrad nörd med en gangster tröja. Men det var va Savvys garderob hade att erbjuda och passade ändå rätt bra tyckte jag. Måste också nämna sjukaste grejen...Står och pratar med några tjejer och de frågar var jag är ifrån. Jag säger att jag är från Sverige och tjejen börjar då prata svenska och säger att hon är från Malmö. Som om inte det vore nog visar det sig också att hon bor i Limhamn vilket är typ 5 minuter från var jag är ifrån....Det är ju nästan skrämmande hur liten världen är ibland.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0