Start of week 6

Heej!
 
Då är det ny vecka igen och vi påbörjar nu week 6 här. Vi läser ju quaters så läser 10 veckor plus finals week och idag kollade vi även på vilka klasser vi ska ta för nästa termin. Finns en del obligatoriska klasser jag måste ta och eftersom jag inte vet min major är det lika bra att ta de nu. Många av dem är dock sååå random och eftersom vi har pressat schema med träningar, kan inte välja vissa lärare eftersom de inte godkänner folk som är borta (vi kommer missa lektioner pga matcher) så är klasserna begränsade och det gäller att hitta ett någorlunda bra schema. Just nu verkar det som jag ska läsa English comp 3, German 59 ( typ en film klass om Holocaust som många athleter tar) och sen är det då frågan vad min tredje klass ska bli haha. Känns rätt sjukt att jag på riktigt överväger att ta en klass om dinosaurier eftersom den uppfyller kriterier som jag behöver och passar mitt tidsschema bra. Annars lutar det åt en fysik klass typ om hur kroppen fungerar och om träning och mat. Tyckte det lät rätt enkelt och intressant men passar sådär med mitt tidsschema och tydligen säger folk att den är "svår". Får se hur det blir!
 
Kvällen har bestått av PFL och har även försökt koppla in min tv som jag fick idag haha. Min coach skulle göra sig av med sin gamla tv och erbjöd mig den för billigt pris så jag tänkte varför inte? Den är dock inte den mest hightecka maskin jag skådat så får den inte riktigt att fungera. Lu gjorde en tapper insats men ska försöka ringa och be någon om hjälp här på skolan imorgon. 
 
Bjuder på lite billder från helgen då vi var på football matchen och blev presenterade inför publiken. De visade ett inslag om oss och sedan svepte kameran över oss en kort stund. Men tanke på att arenan va fullsatt (90 000pers) och matchens visade på TV var det nog en hel del människor som såg oss. Någon hann även fota oss på tv:n och la upp på instagram, se sista bilden så då har man varit med på amerikansk tv då också.
 
Nu måste jag plugga lite innan det är dags att sova. På fredag har vi vår första match och eftersom de är borta match åker vi redan på torsdag, exciiiteeed!!
 
PUSS!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ina

Waow, 90 000 på läktaren.....:) och redan i amerikansk TV......säkert många som la märke till dig :)

2013-11-05 @ 20:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0