Finals week

Okeey so where have i been? Ber om ursäkt för dålig uppdatering igen men varit fullt upp. Detta har nämligen varit finals week som de kallar de och jag har nu avslutat min första session av school här på UCLA. Summer school är slut och känns rätt sjukt. Haft två inlämningar, två prov och ett litet muntligt framförande denna veckan och förutom mitt political science (ska aldrig mer läsa med något politik tack!) prov som jag hade idag, så tror jag de andra har gått ganska bra faktiskt. Nu väntar ca 2 veckors uppehåll med lektioner. Skolan börjar nästa måndag men de kallas week zero så har inte lektioner förr än på torsdagen. 
 
Förutom att summe school nu är över är också mitt tillfälliga boende med min roomie över. Vi ska nu flytta in till singels, dvs egna rum bredvid varandra istället och delat badrum och väskorna är nu packade. Jag förvånades över hur mycket jag hade samlat på mig 3 år i Södertälje och trots mina ynka 6 sexor här förvånas jag ännu över denna packning. Har ju blivit att man köpt lite här när man kom hit så som lakan, täcke, hygienartiklar, plus massa passa och pärmar och grejer vi fått så är kanske egentligen inte så konstigt. Det mesta är nu nerpackat i alla fall och imorgon flyttar vi ut alla våra grejer för att sedan spendera helgen hos vår team mate Karis hus. Sen nästa vecka ska jag träffa Farhiya, umgås, prata svenska och se hur de real stars lever här. På torsdag flyttar vi in i våra rum igen och campus kommer nu sakta men säkert fyllas av massvis med människor. 
Känner mig betydligt mer förberedd för hösten nu och känns skönt att ha varit här innan faktiskt.
 
Kan berätta mycket mer känns de som men bilder säger mer än ord så här har ni lite bilder från förra helgen då vi lirade lite ping pong (som jag förövrig kallade pingis och trodde de va ett internationellt ord haha) med våra samspråkade vänner, umgicks med laget och var på fest med andra athleter här på UCLA.
 
Jag var även på min första WNBA match idag och vet inte riktigt var jag ska börja där, så de får bli ett annat inlägg. Sjukt att va där och se Candace Parker och de bästa spela, försökte typ bara ta in allt och dessto sjukare när man dessutom ser Farhiya där på plan helt plötsligt. Stort! Men mer om de sen...Ska på ytterligare en match på söndag!
 
Svenskar, portugiser...och Savanna!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0